Snelle Jelle krijgt nieuw logo en nieuwe verpakking

Visual Identity moet krachtige smaak en Friese roots uitdragen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor kruidkoekmerk Snelle Jelle is een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe verpakking ontwikkeld. De kracht van het merk moet worden verbeeld door een driedimensionale weergave van het Friese pompeblêd. Snelle Jelle vindt zijn oorsprong bij koekfabrikant Wieger Ketellapper. PROUDdesign tekende voor het ontwerp.

Pompeblêd
Vanwege uitbreiding van het Snelle Jelle-assortiment werd een sterkere en duidelijkere merkarchitectuur noodzakelijk geacht. Het vorig design - ook van PROUDdesign - benadrukte vooral de Friese herkomst en nuchterheid. Daar is nu ‘kracht’ aan toegevoegd als kapstok voor de nieuwe identiteit, afgeleid van ‘krachtige kruidkoek’. Dit is verbeeld in een key-visual waarin de koekreep tegen het logo staat.

Mick de Reuver van PROUDdesign: ‘We hebben eerst de merkidentiteit beetgepakt: door het blauwe pompeblêd driedimensionaal te maken en het een interactie met het product aan te laten gaan, ontstaat een duidelijke verbeelding van kracht. Daardoor heeft Snelle Jelle Krachtige Kruidkoek nu ook een krachtig logo èn een krachtig verpakkingsdesign. Het is verrassend hoe je iets sterks nog sterker kunt maken, met behoud van herkenning uiteraard.’

Lotus
Familiebedrijf  Wieger Ketellapper ontstond in 1900 in de buurt van Heerenveen. Het bedrijf is later overgenomen door Peijnenburg, dat op zijn beurt onderdeel is van het Belgische Lotus Bakeries. Het merk Snelle Jelle bestaat sinds 2002.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie