BodieBoost: vrijheid blijheid in plaats van dieetoorlog

Afvallen, diëten, gezonder leven. Een verschrikking voor velen. Het kan anders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BodieBoost springt handig in op de aanname dat het moeilijk vol te houden en ongezellig is. Binnen de talloze afslankmethoden keert BodieBoost het totaal om en presenteert zich als een lifestyle waar je vrolijk en gezonder van wordt.

Het concept is vrolijk, kleurrijk en vooral heel gezellig, althans, als we op de website afgaan. BodieBoost, dat duidelijk anders dan anders wil zijn, is het antwoord op de jarenlange dieetoorlog van Charlotte Willems.

Snoepen en afvallen
Ze vertelt: ‘Uit eigen ervaring weet ik dat de worsteling met calorieën, gewicht, light en vet het laatste is wat je wilt. BodieBoost is een afslankmerk waarbij je moet snoepen en toch afvalt. Je mag echt veel eten.

Wat verandert, is de ratio van voedselgroepen.’ Mocht het eens zwaar zijn, dan zijn daar de meer dan tweeduizend mede-BodieBoosters die je graag even oppeppen in de online community.

Dagelijks ziet 11.000 bezoekers, de redactie voorziet ze continu van blogs over een gezondere lifestyle.

Recepten van de community
Willems: ‘We hebben veel persoonlijk contact met klanten, en we gaan online de conversatie aan, tot en met kookboeken aan toe.’

Die zijn gevuld met recepten van BodieBoosters, niet met wat dieetgoeroes voorschrijven. BodieBoosters geven zelf aan wat ze graag in de volgende editie terug willen zien.

Meetings in kleine groepen
Om offline trouwe BodieBoosters te kunnen helpen en aan de groeiende vraag naar fysiek contact te voldoen, organiseert Charlotte in mei de eerste meet-ups, door heel Nederland.  

Willems: ‘Geen grote massale bijeenkomsten, maar leuke meetings met kleine groepen begeleid door opgeleide captains.

&;De meet-ups zijn bedoeld om de motivatie hoog te houden en het uiteindelijke doel niet uit het oog te verliezen. Gezellig om heen te gaan, en waar je zeker niet voor de neus van iedereen op de weegschaal hoeft te gaan staan.’

Lifestyle én merk
BodieBoost wil een manier van leven en een hip merk zijn. In de schappen ligt al BodieBoost-thee en dito granola, en er komt meer aan.

Willems: ‘Volgende maand komt het eerste e-boek uit en uiteindelijk willen we met BodieBoost-tv en een magazine in de lucht komen.  De plannen voor het online- en offlineprogramma liggen klaar en hoeven alleen nog maar uitgerold te worden.

‘Wij willen graag ons aanbod differentiëren van boeken en een gratis online community, naar een subscription model met een intensieve 24/7 begeleiding voor onze gebruikers. Het functioneel design voor de nieuwe website is zo goed als klaar, ons team is voor 80% compleet.

Maar we hebben een kapitaalinjectie nodig om 10.000 abonnees aan te kunnen, ons team verder te professionaliseren, betaalde marketingkanalen in te zetten en de website te bouwen waarmee we zo snel mogelijk live kunnen.

We zijn keihard bezig om dit voor elkaar te krijgen.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie