Dirk haakt in op Unilever

Dirk heeft in de dagbladen op een opvallende manier ingehaakt op de 'Niet voor niets'-campagne van Unilever. In de kranten stond dinsdag hierdoor twee keer Lipton-thee met verschillende proposities centraal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de Telegraaf en het AD plaatste supermarktketen Dirk dinsdag een door XXS gemaakte advertentie die sterk lijkt op Unilever-campagne. Dirk grijpt de gelegenheid aan om te vertellen dat ook A-merken goedkoop zijn bij deze supermarkt. Woordvoerder Fleur van Bruggen van Unilever zei tegen verrrast te zijn door de actie van Dirk: ‘Dat is wel een verschil met onze eigen campagne. Daarin hebben wij het niet over prijs, maar over functionele eigenschappen van producten en A-merken.’ Als het een eenmalige actie betreft zal Unilever geen stappen ondernemen.

De nieuwe flight van de door Alfred ontwikkelde Unilever-campagne ging vorige week van start nadat de eerder gevoerde campagne in mei positief was geëvalueerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie