'Dutch Digital Impact' op NEXT Hamburg

Creative Holland presenteert zich op conferentie over digitale transformatie.

vindt plaats op 22 en 23 september en draait volledig om digitale ontwikkelingen. Nederland is dit jaar &;focus land&;, wat zich vertaalt in een groot aantal Nederlandse keynote sprekers en showcases, een zogeheten Dutch Digital Impact sessie en een Nederlandse borrel ter afsluiting van het event.

Daarnaast is een grote Nederlandse delegatie aanwezig, bestaande uit twaalf bedrijven die onder coördinatie van iMMovator de Nederlandse creatieve industrie in de spotlight zetten. Vanuit de delegatie wordt een aantal presentaties verzorgd tijdens het plenaire NEXT-programma.

Nederlandse ondernemer en VR-expert Robert Overweg verzorgt een keynote presentatie over chatbots en Virtual Reality.3DUniversum laat 3DU zien, waarmee je real-time 3D kunt scannen en Dropstuff toont haar Big-Art ride waarbij spelers uit verschillende steden real-time tegen elkaar strijden in een VR-game.

Op vrijdag 23 september wordt een sessie georganiseerd die geheel . Nederlandse bedrijven die voorop lopen in de muziek en digitale industrie delen hun visie en spraakmakende projecten.  

De volgende bedrijven maken onderdeel uit van de delegatie:

MediaMonks – creatief, digital productiebureau, pionier op gebied van Virtual Reality
Info.nl – full service agency voor digitale platforms
Spinnin’ Records – ‘s werelds grootste dance record label met 15 miljoen online volgers
3DUniversum - maakt 3Dscanning makkelijk
Chordify - gratis online muziek dienst die muziek vertaalt naar akkoorden
Gigstarter –marktplaats voor het boeken van livemuziek
Fuga – manage, distribueer en promoot je muziek
Veejays.com – design en productie van visuals voor club nights, festivals en fashion shows
Dropstuff – design studio gespecialiseerd in publieke schermen en virtual reality
Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid – het media archief van Nederland
Robert Overweg – Nederlandse VR-expert en ondernemer
Talent for Brands – unieke muziek voor exceptionele merken

Creative Holland bij het Reeperbahn Festival
Naast de focus op Creative Holland op de NEXT Conferentie, is Nederland ook focusland op het Reeperbahn Festival dat gelijktijdig in Hamburg plaatsvindt. Dit betekent onder meer dat veel Nederlandse artiesten optreden op het Reeperbahn Festival en dat er veel Nederlandse bedrijven uit de muziekindustrie aanwezig zijn. De twee delegaties trekken nauw samen op.

Nederlandse bedrijven die NEXT willen bezoeken, kunnen een korting krijgen van €100 euro via.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie