Het weerbericht, maar dan anders

Zit je te wachten op Helga van Leur krijg je een arme sloeber in beeld die net even anders het weerbericht de huiskamer in brengt. Het verrassingseffect en de huiskamer, daar gaat het in deze campagne over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Days of Hope’ heet de campagne en is een idee van Saatchi & Saatchi Berlijn. De uitvoering is even simpel als briljant. Saatchi plaatst een dakloze voor de camera waar normaliter de bekende weerman of vrouw staat. Met een aangepast weerbericht want een sneeuwbui is heftig als je geen huiskamer hebt.

Het weerbericht zoals die nu op YouTube staat ziet er wat saai uit. Het gaat dan ook om het verrassingseffect van de live-uitzending.

John Pallant, Saatchi & Saatchi Regional Creative Director EMEA: “This is a very simple, but surprising idea, which we are expecting to get a lot of attention, stimulate conversations around this important issue, and most important of all, increase donations”.

Het weerbericht is inmiddels uitgezonden in Roemenië en Rusland. Binnenkort volgen Duitsland, Zwitserland en Polen. Of Nederland aan de beurt komt is niet bekend.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie