Hoe creëer je een onderscheidende klantbeleving?

Het draait allemaal om beleving. De moderne marketeer laat klanten genieten en laat een blijvende indruk na.

Elke branche, elk beroep is momenteel aan verandering onderhevig. Marketing als vakgebied vormt hier geen uitzondering op. De transformatie hier wordt voornamelijk gedreven door een veranderd klantgedrag.   

Wist je dat de gemiddelde consument 10 000 keer per dag blootgesteld aan een boodschap van een merk? Als je dan bedenkt dat de aandachtsspanne maar 8 seconden is, dan is het belangrijk een impact te maken op het moment dat je een potentiële klant bereikt.  Maar hoe kunnen marketeers de sublieme klantbeleving creëren waardoor je als merk die blijvende indruk nalaat? Bedrijven en marketeers moeten nadenken over hun strategie, hun expertise en werkwijzen. Centraal blijft de klantbeleving.  Hoe persoonlijker die ervaring, hoe meer de consument wordt aangetrokken door een merk. Naast het leveren van een fantastische ervaring, behaal je als marketeer ook voordeel met betrekking tot je resultaten.  Denk maar aan een hogere loyaliteit, hogere responspercentages en conversie over de verschillende kanalen, ...   

Hoe ver sta jij als marketeer op de personalisatieladder? Wat zijn de voordelen van een persoonlijke aanpak? Lees meer in het ebook rond gepersonaliseerde marketing. 

We nodigen je ook graag uit om de presentatie van Marcel Baron bij te wonen tijdens Martech17. Marcel is IBM Senior Consultant Customer Experience Transformation, en vertelt je meer over hoe een doordachte strategie, nieuwe technologieën waaronder AI je als marketeer kunnen ondersteunen tijdens deze transformatie. 
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie