Ingame economy: 2 miljoen verdienen in 4 uur tijd!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vol verbazing lees ik net een bericht op www.gamer.nl dat binnen de spelwereld van World of Warcraft meer dan 80.000 gamers voor 25 dollar een paard (World of Warcraft® Mount: Celestial Steed) hebben gekocht waarmee je personages drie keer zo snel kan verplaatsen binnen de speelwereld.
Naast de initiële aanschaf van de game voor 59,99 euro en 9,99 abonnementskosten per maand om te mogen spelen op de servers verdient Blizzard via haar 'Blizzard store' inmiddels miljoenen dollars aan ingame content, waar FarmVille inmiddels ook miljoenen mee verdient (zie ).

De 'Blizzard Pet Store' heeft overigens twee nieuwe virtuele huisdieren gekregen, waarvan het paard dus gemiddeld 500.000 dollar per uur heeft opgebracht.
Volgens website stonden er ongeveer vier uur na het uitbrengen van de virtuele pet ongeveer 80.000 mensen te wachten totdat ze mochten downloaden. Ondanks het feit dat ik hier al meer vanaf wist, door research dat ik heb gedaan voor het schrijven van mijn boek '' Verbaast het me nog steeds dat sommige games en bedrijven echt al een miljoenen business weten op te zetten rondom ingame economy. Consumenten willen in sommige games kennelijk toch bepaalde dingen per se 'hebben'? Lang leve de gierigheid van de mens zal ik dan maar zeggen?

Diesel heeft sinds een klein jaar ook een digitale winkel in de wereld van waar ze inmiddels ook ettele tonnen binnen harken met eeuh... digitale kleding... zeg maar pixels... Als je op de link klikt van PlayStation Home zie je een voorbeeld hiervan op mijn weblog over Gaming & Branding.

Voor merken met een grote aantrekkingskracht bij consumenten zijn dit soort nieuwe economieën denk ik heel interessant. Voor advies over hoe games kunnen worden ingezet als marketingmiddel ben ik bereikbaar via mijn .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie