Nieuwe merkpositionering, packaging en logo voor Iglo Nederland

Begin maart wordt een nieuwe merkpositionering van Iglo gelanceerd. Iglo wil met zijn producten de relevantie voor de moderne consument verhogen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De focus verschuift daarbij van gemak op productniveau naar de emotie; hoe consumenten de maaltijd beleven. Iglo wil met zijn ‘Zo Smaakt het Leven’-campagne duidelijk maken dat Iglo verse, smakelijke producten biedt van goede kwaliteit om samen van te genieten. Naast de campagne heeft JKR Londen voor Iglo ook een nieuw logo en nieuwe verpakking ontwikkeld.

De hernieuwde merkpositionering is de basis voor een reclamecampagne die Iglo vanaf begin maart in 11 markten zal inzetten. De tv-commercials zijn gemaakt op basis van herkenbare scènes uit het leven van iedereen. De focus in deze situaties ligt op samenzijn, genieten van eten en vooral de dialoog aan tafel. Het gaat hier om gesprekken die tot stand komen terwijl eten wordt gekookt, gedeeld en gegeten. De ‘Zo Smaakt het Leven’ campagne staat voor echt voedsel en de manier waarop echte mensen eten en converseren tijdens een maaltijd. De campagne zet ‘het vieren en inspireren van betere, gezamenlijke eetmomenten’ centraal.

Strategie
Focus binnen de groeistrategie van Iglo is het merk voor de consument relevanter maken, daarbij wordt vooral de duurzaamheid benadrukt. Iglo geeft te kennen dat producten ‘top-of-mind’ moeten worden  wanneer consumenten op zoek zijn naar een maaltijd om samen te eten. In plaats van het benadrukken van uitsluitend de functionele aspecten, kiest Iglo Nederland in de campagne voor een functionele én emotionele benadering. In tegenstelling tot voorgaande jaren richt het merk zich daarbij op alle huishoudens en niet meer alleen op ouders met kinderen.

Concurrentie met vers
Volgens Iglo sluiten diepvriesproducten sluiten aan bij wat de moderne consument van eten verwacht: ‘Kwaliteit, smaak, prijs en voedzaamheid zijn belangrijk, maar er wordt ook veel belang gehecht aan de duurzaamheid van zowel de producten zelf als van het productieproces’. In de nieuwe positionering is daarom veel aandacht voor ‘vers’, ‘gezond’ en het duurzame karakter van de producten. Met de nieuwe positionering denkt Iglo ook te concurreren met versproducten.

Digitaal
Om de ‘Zo Smaakt het Leven’ campagne te ondersteunen en af te rekenen met traditionele barrières met betrekking tot de aanschaf van diepvriesproducten, lanceert Iglo ‘life meals’. Een digitaal platform waar de consument inspiratie kan opdoen met als doel de totale ervaring van een maaltijd te verbeteren. Het platform wil inspiratie rondom eten en drinken bieden, sfeer en omgeving, gespreksonderwerpen en must-have accessoires of rekwisieten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie