Shell, KLM en ABN Amro zijn de invloedrijkste merken op LinkedIn

Philips en Rabobank zakken uit top-3.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

LinkedIn heeft een top-10 opgesteld van meest invloedrijke merken onder haar 364 miljoen leden wereldwijd.

In Nederland blinkt de financiële sector nog steeds uit in het ontwikkelen van engaging contentmarketingstrategieën, maar nieuwe namen betreden de top.

De ranglijst is gebaseerd op LinkedIn’s Content Marketing Score, een score die bepaald wordt door het meten van de unieke engagement van een merk, gedeeld door de publieksgroep van het merk. Deze tool geeft marketeers inzicht in wat hun content doet ten opzichte van de content van de concurrentie.

Nederlandse top 10 meest ‘engaged’ bedrijven op LinkedIn

Net als vorig jaar houdt Shell vast aan de eerste plek van meest invloedrijke Nederlandse merken op LinkedIn. KLM neemt na vorig jaar een vierde, nu de tweede plaats in. De derde in de lijst is ABN AMRO, vorig jaar nummer acht in de lijst en daarmee ook de grootste stijger dit jaar. Nieuw in de top 10 ten opzichte van vorig jaar zijn Booking.com, Pon Automotive, Heineken en Deloitte. Verdwenen uit de top 10 zijn Randstad, KPN en LeasePlan. De volledige top tien 2015 bestaat uit:

 1          Shell (vorig jaar nr. 1)

 2          KLM (vorig jaar nr. 4)

 3          ABN AMRO Bank N.V (vorig jaar nr. 8)

 4          Philips (vorig jaar nr. 2)

 5          ING Nederland (vorig jaar nr. 7)

 6          Rabobank (vorig jaar nr.3)

 7          Booking.com

 8          Pon Automotive

 9          HEINEKEN

10         Deloitte

Hoe wordt top-10 bepaald?

De meest effectieve merken gebruiken een mix van bereik, frequentie en eigen betrokkenheid om engagement op LinkedIn te boosten. Daarnaast worden medewerkers steeds vaker aangemoedigd om zich op te stellen als zogenaamde influencers. Doordat zij bedrijfscontent delen met hun eigen netwerk wordt het bereik en engagement nog groter.

●    99% van de meest invloedrijke merken wereldwijd laat hun medewerkers bedrijfscontent delen in hun eigen netwerk.

●    97% van deze merken laat medewerkers zelf een bijdrage leveren aan de content-inspanningen.

●    99% van deze merken deelt regelmatig een update op hun LinkedIn Company Page.

●    73% van deze merken gebruikt Sponsored Updates.

●    Gemiddeld plaatsen zij zo’n 12,6 updates per week.

Welke onderwerpen resoneren het beste?

Uit LinkedIn-data blijkt dat actualiteiten en financieel nieuws het beste resoneren bij de publieksgroepen op LinkedIn. Dit wordt gevolgd door content over professionele ontwikkeling, leiderschap en productiviteit. Op een derde plek staan bedrijfsnieuws en trends in de sector. Om effectieve content te kunnen ontwikkelen die de aandacht pakt van de doelgroep, is het noodzaak om de betreffende sector goed te analyseren waardoor je een relevante en aansprekende contentkalender kan ontwikkelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie