Tiener targeting

Het blijft een lastige doelgroep, die tieners. Ze leven online maar klikken niet op advertenties. Sterker nog, die zien ze gewoon niet. Recent verkocht de Telegraaf Media Groep haar jongerensites Sugababes en Superdudes en deed ilse media hetzelfde met CU2, Kaboem, Be16 en Be18. Tegenvallende (advertentie) inkomsten zullen hier zeker debet aan zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Of het de heilige graal is durf ik niet te zeggen maar dit onderzoek van en de toont aan dat tieners zich wel degelijk laten benaderen door adverteerders… maar niet online. Waar dan wel?

Op evenementen bijvoorbeeld: een kleine 90% heeft geen bezwaar tegen sponsoring van evenementen door adverteerders. Advertenties op TV, radio en in print zijn voor 80% acceptabel. Daarna wordt het al snel minder; online advertenties worden door een kleine 70% gewaardeerd en de aanwezigheid van adverteerders op sociale netwerken (zoals Hyves) door 60%. Games en sms kunnen adverteerders beter links laten liggen als zij tieners willen bereiken; deze zijn voor slechts 56% resp. 48% acceptabel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie