VrijMiBlog #10: de wekelijkse social media update

Met deze week: Shoppen op Instagram, pinnen met je smartphone en lachen om GIFjes op Facebook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vreemde Facebook evenementen
Vorige week hadden we de sociale gekte rondom Facebook events al met jullie gedeeld. Van shetland pony of bananen smijten tot aan . Eén van deze events was het op het station van Rotterdam Centraal. Meer dan 20.000 mensen stonden op aanwezig en het dreigde behoorlijk uit de hand te lopen. Gelukkig kon ook de NS er wel om lachen en plaatste een bijdehante opmerking op de timeline van het event.

Niet eens met een afgekeurde advertentie op Facebook?
Facebook heeft vanaf deze week zijn advertentiebeleid aangevuld met een extra service. In de laatste nieuwsbrief van 3 juni verwijzen ze door naar een formulier waar je contact met ze op kan nemen voor vragen met betrekking tot het advertentiebeleid of -richtlijnen. Facebook belooft binnen 2 uur te reageren. 

Pinterest, het nieuwe e-commerce model?
Heb jij je droomhuis al helemaal ingericht? Grote kans dat je dit op Pinterest hebt gedaan. In Amerika wordt er massaal gepind. Met maar liefst in de VS, werd het platform begin dit jaar op na een nieuwe investeringsronde. Hoewel veel merken al actief op Pinterest waren met eigen borden, waren de advertentiemogelijkheden nog beperkt en zichtbaar voor een selectieve groep. Als het aan Pinterest ligt, komt daar binnenkort verandering in met de introductie van de . Deze nieuwe manier van adverteren geeft merken de mogelijkheid om hun producten direct te verkopen. Afrekenen kan in eerste instantie met Apple Pay of met een creditcard. Nederland telt , maar het is nog niet bekend gemaakt wanneer de advertentie mogelijkheden hier worden uitgerold. 

Insta-shopping
Helaas kunnen we in Nederland nog niet adverteren op Instagram. Het ziet er wel naar uit dat wanneer het eindelijk zover is, we erg interessante mogelijkheden gaan hebben. Deze week rolt Instagram de uit.  Momenteel is alleen de leeftijd, geslacht en locatie uit te lezen maar in de toekomst zal dit ook op basis van interesses en demografische gegevens kunnen. Deze toevoegingen zorgen voor op maat gemaakte advertenties. Het platform, wat eerder dit jaar gekocht werd door Facebook, was tot nu toe nog vrij rustig met het uitrollen van advertenties. Naast de direct response ads, zal er een Shop-now knop worden toegevoegd en timmeren ze hard aan de weg voor hun Het is nog niet bekend welk merk er als eerste mee gaat testen dus we wachten in spanning af! 

Betalen met je smartphone
Android gebruikers opgelet! Vanaf nu hebben jullie de mogelijkheid om te betalen met je smartphone of een ander mobiel apparaat. Deze zomer lanceert de Android Pay App waarin creditcards en pinpassen worden opgeslagen. Helaas zullen iPhone gebruikers nog even moeten wachten op deze feature. 

GIF it to me baby!
Je kan vanaf nu je delen. Wat op Tumblr en Twitter allang vanzelfsprekend was, bleek nog best wel tricky op Facebook. Tot nu toe kon je alleen een link plaatsen naar het .GIF bestandje. Een link op je timeline plaatsen, is natuurlijk niet zo fancy als bewegend beeld. Met deze nieuwe ondersteuning zal de link naar het GIFje door Facebook worden herkend en omgezet naar een afbeelding met een GIF afspeel-knop. Deze feature wordt geleidelijk doorgevoerd en zal dus nog niet gelijk bij iedereen werken. Op zoek naar een leuke GIF om je vrienden te imponeren? Zoek ze alvast uit op .

Project Jacquard
And last but not least: Levi’s & Google gaan een interessante samenwerking aan: Touch sensitive fabrics. Deze slimme stof reageert op drukpunten en moet in de toekomst mobiele apparaten kunnen laten bedienen. Straks is een telefoontje dus met een aai over de mouw zo gepleegd.

Tot volgende week en een fijn weekend! 

Deze bijdrage is geschreven door social media bureau . Wij geven merken een gezicht op social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie