In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014
In navolging van het tweede scherm SBS6+, dat sinds begin september voor iedere SBS6-kijker te gebruiken is, biedt ook Net5 vanaf vandaag een rijkere kijkervaring bij al haar series en programma’s.
Het tweede scherm wordt volwassen, wat gaan we zien in 2013? Een outlook van 3 internationale kenners. In 2012 was het tweede scherm een van de meest opvallende en opwindende ontwikkelingen op het gebied van digitale reclame. In 2013 zal deze ontwikkeling zich definitief moeten bewijzen. De website Videoadnews.com interviewde 3 kenners en vroeg hen wat we mogen verwachten in 2013.
Wat me bezighoudt is het vraagstuk welk device uiteindelijk het slimme en 1e scherm gaat worden. De hardware producenten maken de televisies smarter en smarter. Mijn overtuiging is echter dat de Smartphone of de Tablet (verder te noemen 'mobiel') het 1e en bepalende device gaat worden. De televisie heeft dan het nakijken!
2012 Mag met recht het jaar van 2nd screen genoemd worden. Op grote schaal werd dit fenomeen omarmt. Ergens logisch omdat er ondertussen een kritische massa ontstaan is door de enorme penetratie van smartphones en tablets. Een aantal grote events dit jaar zijn mede-verantwoordelijk geweest voor de enorme acceptatie van het tweede scherm bij het grote publiek.
Grofweg kunnen we 10 vormen van 2nd screen advertising onderscheiden. Hierbij een uiteenzetting, waar mogelijk met een mooi voorbeeld van o.a. TVOH, Superbowl, Heineken en Film1.
Vanaf vandaag bestaat de mogelijkheid TV-commercials te synchroniseren met online campagnes. In navolging van de tag-ons bij TV commercials, heeft Mediasynced nu een online tag-on voor het zogenaamde 2e scherm gecreëerd. De gedachte is simpel: tijdens TV-reclames checken mensen email, spelen ze een spelletje of surfen ze naar Google of Facebook. Juist op dat moment start Mediasynced de online marketingacties.
Hier nog een mooie infographic over het mobiele gebruik als tussendoortje.
Mobile is big business Mobile is hot Mobile is the future
De uitdaging van de komende jaren is om de consument te gidsen naar relevante en interessante content.
De genomineerden voor de Mobile Marketing & Media Awards 2012 zijn bekend. De vakjury heeft uit alle ingezonden cases voor verschillende categorieën de genomineerden gekozen. Maandag 7 mei stemt de hoofdjury welke cases volgende week de Awards krijgen uitgereikt.
Veronica Magazine onderzoekt hoe zijn iPad applicatie kan worden ingezet als primaire afstandsbediening voor televisie.
In het algemeen wordt aangenomen dat de VS ons een jaar, soms twee jaar voor is met trends op onder andere het gebied van media gebruik. In die zin is het volgende bericht van ANP interessant.
Aanstaande dinsdag sluit de inschrijvingstermijn voor Mobile Media & Marketing Awards 2012. Vijf Nederlandse vakprijzen worden volgende maand uitgereikt tijdens de Mobile Convention Amsterdam.