Donderdagavond 21 november zijn in de Utrechtse DeFabrique de Grand Prix Customer Media en Student Talent Awards uitgereikt. De jury heeft voor de Grand Prix uit 52 genomineerden 17 winnaars gekozen. Er waren 14 inzendingen voor 3 studentenprijzen.
Klantprofielen worden samengesteld uit data die afkomstig zijn van verschillende bronnen. Marketeers maken daarvoor onder meer gebruik van intentiedata. In Nederland is Marktplaats een toonaangevende speler geworden op dat gebied.
De klantcontact-app van Casengo is na een testfase van twee maanden officieel van start gegaan. Het Nederlandse bedrijf meldt dat het al tien nieuwe gebruikers per dag registreert, terwijl er nog geen sprake is van actieve sales of marketing.
PostNL neemt het softwarebedrijf Marvia over. Het betreft een specialist op het gebied van desktop publishing (DTP). De merknaam blijft volgens het postbedrijf gehandhaafd.
Kabelaanbieder Ziggo stuurt voortaan aan een deel van zijn klanten een digitale verzie van magazine Zie. Het merendeel blijft Zie op print ontvangen.
Het merk Apple is bijna 183 miljard dollar (143 miljard euro) waard. Dat is een vijfde meer dan vorig jaar. Apple blijft daardoor het duurste merk ter wereld, volgens onderzoeksbureau Millward Brown.
Binnen twee weken na een eerste persoonlijke mailing hebben ongeveer 30.000 jongeren aangegeven orgaandonor te willen worden. Zo'n 10.000 jongeren hebben aangegeven juist geen donor te willen zijn.
Albert Heijn is het meest succesvol als het gaat om commerciële acties rond Europese- en wereldkampioenschappen voetbal, gemeten sinds het EK van 2000. Dat blijkt uit onderzoek van merkactivatiebureau Activate&co en Trendbox.
Webbrowser Chrome van Google is volgens bureau StatCounter momenteel de meestgebruikte ter wereld. Internet Explorer (IE) van Microsoft was de vorige nummer één en staat nu op een tweede plek.
Internetbedrijf Google moet van Brussel met oplossingen komen om een einde te maken aan mogelijk misbruik van zijn machtspositie op internet. Europees commissaris Joaquín Almunia (Mededinging) geeft het bedrijf daarvoor enkele weken de tijd.
Sociaal netwerk Twitter zal niet langer het onlinegedrag volgen van internetters die daar geen prijs op stellen. De berichtensite ondersteunt het do not track-initiatief.
De PvdA beschuldigt minister Edith Schippers (Volksgezondheid) ervan dat zij de Tweede Kamer misleidt over contacten tussen haar ministerie en de tabaksindustrie. Schippers geeft volgens PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester geen openheid van zaken terwijl ze dat eerder had toegezegd.
Voordeelsite Groupon heeft in het afgelopen kwartaal voor het eerst een kwartaalwinst behaald. Dat kwam mede door bezuinigingen op de marketinguitgaven.
In 2011 hebben zeven zeven op de tien mensen in Nederland iets online gekocht. Daarmee behoort ons land tot de top van de Europese Unie. Alleen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Denemarken shoppen nog meer mensen online, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De Europese Commissie overweegt stappen tegen de Opta wegens het niet opvolgen van een Europese aanbeveling. Ondanks kritiek uit Brussel weigert de Opta een regel over de kosten van vaste en mobiele telefonie aan te passen.
Consumenten die de afgelopen dagen een schoonmaakmiddel of bestrijdingsmiddel hebben gekocht, hebben daarmee misschien een flinke geldprijs gewonnen. Op enkele verpakkingsetiketten is een zin toegevoegd die een prijs van 1000 euro belooft. het betreft een actie van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en VeiligheidNL.
De Eerste Kamer heeft ingestemd met de nieuwe Telecomwet. Daarin wordt vrije toegang tot het internet gegarandeerd en is het verboden diensten als WhatsApp, Viber en Skype te blokkeren.
Goud dat op een eerlijke, veilige en milieuvriendelijke manier is gewonnen heeft voortaan een eigen keurmerk. Initiatiefnemers zijn ontwikkelingsorganisatie Solidaridad en Max Havelaar.
De gemiddelde Nederlander denkt dat er in Nederland negen keurmerken bestaan op het gebied van milieu, dierenwelzijn en eerlijke handel. In werkelijkheid zijn het er rond de 100. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal deed onderzoek naar de bekendheid van de keurmerken onder duizend consumenten, in samenwerking met onderzoeksbureau TNS NIPO.
Nederlanders vormen het meest ongeduldige volk ter wereld. Dat blijkt uit onderzoek van creditcardmaatschappij American Express naar de wijze waarop mensen geholpen willen worden door klantendiensten.