Zes maanden geleden deed Jan Jonker, inderdaad dé man van Our Common Future 2.0, een oproep op LinkedIn met verbluffend resultaat. Duurzame one-liners gezocht! Voor lezingen en colleges ben ik op zoek naar nieuwe pakkende one-liners. Dit zijn mijn favorieten: ‘Duurzaamheid duurt het langst’, ‘Groen is Poen’ en ‘Duurzaamheid is het nieuwe Wij’. Hebben jullie aanvullingen om te delen. Dank je wel alvast.
Tja, we zitten in de tijd van de merkwaardige klimaatfilmpjes, zullen we maar zeggen. Het onderstaande filmpje is al van 30 augustus 2010, maar om de één of andere reden is er nog weinig ophef over ontstaan. Terwijl ik dan denk: moet dat nou echt zo? Is dit nou dé manier om ergens de aandacht op te vestigen? Top of Flop?
Zo, die had ik even gemist. Op vrijdag 10 september 2010 heeft bij Ster de jurering plaatsgevonden van de Gouden Inhaakmedailles 2010 voor de beste inhakers op de actualiteit van de Olympische Winterspelen en het WK Voetbal. Wat is volgens u de beste inhaker van 2010?
Grote ophef over een nieuwe actie bij de C1000. Kinderen kunnen Dungan's sparen en daar een spelletje mee spelen. Christenen zijn boos en verketteren de actie.
New Baby Carrots Eat 'Em Like Junk Food commercial by BunchOfCarrotFarmers Geweldige promotie van gezond voedsel. Hmm, lekker worteltjes
Zo, dat is een heel mooi initiatief waar wij graag aan meewerken. Een twitterveiling voor het goede doel. Geweldig toch, u doet toch ook mee? Thuis, op kantoor, op het werk, op school of bij de vereniging. Iedereen kan meedoen en op geheel eigen wijze een bijdrage leveren aan een stukje van de wederopbouw van Afghanistan.
Tja, in het kader van de aandacht vast houden, speelt het vrouwelijk schoon vaak een prominente rol. Zo ook op deze stand tijdens de International Stationery and Office Products Fair in Tokyo. Op het eerste gezicht lijkt er weinig bijzonders aan de hand, maar als u het filmpje even bekijkt, komt u er vanzelf achter. Dit is wel een heel, heel slank dametje.
Heel goed plan, dat ik van harte ondersteun en waar ik graag uw aandacht voor vraag. Bio producten moeten BTW-vrij worden, is het idee en dat sluit weer heel mooi aan bij de wijze waarop de overheid volgens mij duurzame consumptie heel snel in een stroomversnelling kan krijgen.
Mooie commercial van Mercedes die de aandacht aardig vast weet te houden. Een hele bunch aardig ogende dames verzameld op een massa paarden die op een onwaarschijnlijke manier door de straten van een Spaans dorp denderen. Ver gezocht? Of juist briljant
U kent ze wellicht wel, de advertenties en commercials van PeTA, waarmee deze organisatie al vele jaren de aandacht probeert vast te houden. De aandacht voor dierenmishandeling en dierenleed, zoals dat veelvuldig voorkomt in de bontindustrie, dierenhandel en bij het slachten van dieren. Regelmatig liggen top modeontwerpers als Armani en sterren onder vuur omdat er bont wordt gebruikt of gedragen.
Vanavond om 20:30 uur is de uitreiking van de Ster Gouden Loeki live te zien op Nederland 1.
Jongeren, zo blijkt uit de nieuwste Mediamonitor willen het nieuws graag snel, kort en gratis. Dat is een toch wel heel erg voor de hand liggende conclusie, lijkt mij zo.
Morgen staat het grootste Innovatie Evenement van Nederland weer op het programma en dit keer is het centrale thema: Hoe ziet Nederland eruit in 2028?
Het ministerie van VROM start vandaag de campagne Nederland gaat voor een beter klimaat.