Naast de eurocrisis, die deze week weer een nieuw dieptepunt bereikte met het besluit alle spaarders in Cyprus een flinke hap van hun spaargeld af te pakken, is er nog een heel andere crisis aan de gang: de aandachtcrisis.
Verzenders van twitterwormen en marcomspecialisten hebben één ding gemeen: Ze willen allebei een doelgroep tot een bepaald gedrag verleiden. Marcomspecialisten kunnen veel leren van de technieken die verzenders van twitterwormen toepassen. Ze maken slim gebruik van de manier waarop het brein automatische beslissingsmechanismes inzet om een overschot aan informatie te verwerken.
Je website optimaliseren voor zoekmachines (SEO) wordt een stuk gemakkelijker als je er even door de ogen van googlebot naar kijkt.
Veel zzp’ers steken nogal wat tijd en energie in het verkrijgen van nieuwe klant. Marketing, sales, acquisitie. Alles wordt uit de kast gehaald voor die website, die advertentie, die mailing. Maar als de klant binnen is en de eerste opdracht afgerond, begint de grote leegte. Want wat moet je met een klant?