Boodschappen gezaaid in het onderbewustzijn van personen missen hun uitwerking niet. Die hebben directe invloed op het gedrag.
De grootste beperking voor expansie van de onderneming NV Luchthaven Schiphol en aanverwante bedrijven als de KLM is de geluidshinder. Dus de oprichting van een gezamenlijke lobby is dan logisch. En je bestelt een professor. Die vervolgens voor jouw platform opinieartikelen schrijft.
Defensie doet aan reclame met de redactie van GeenStijl. Shownieuws-aandacht is te koop, net als (incidenteel?) De Wereld Draait Door. En een farmaceut vindt in het tijdschrift Santé een gewillige partner. Wat is er te koop voor p.r. en hoe transparant en effectief is het?
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid zal eens passeren. Soms gebeurt dat heel snel, zoals TUI moest ervaren.
De beroepsvervoerders, makelaars en de biljartlakenfabrikanten. Allen menen te kort te komen in Den Haag. En willen best een eigen staatssecretaris. Of zelfs een minister. Dus is er nu ook een pleidooi voor een eigen 'marcomminister'. Hoe nauw kan je vakblik zijn?
Manon van der Garde deed voorlichting en public relations voor de gemeente Haarlemmermeer. En werd toen ineens fractievoorzitter van de PvdA in Amsterdam. En toen ging het fout.
Oorlog en jong gestorven waarheden, boeken vol over geschreven. Is het Nederlandse leger ook hierin een buitenbeentje? Veel liever nog dan als 'embedded' journalist naar Uruzgan te reizen zou ik er voorlichter willen zijn voor het antwoord op die vraag.