Arno Peperkoorn (Result Recruitment): 'Organisaties geven jong talent te weinig ruimte'

Wayne Parker Kent The Agency interviewde voor podcast The Brief deze week Arno Peperkoorn, managing director van Result Recruitment. Het thema is dan ook recruitment in de mediasector.

Peperkoorn geeft in het gesprek zijn visie op de huidige staat van de arbeidsmarkt in de sector. Gevraagd naar de meest gewilde functies antwoordt Peperkoorn: 'Er is veel vraag naar technologisch gedreven beroepen. Zoals een ad manager, SEO-specialist of conversie attributiespecialist. Maar daarnaast ook naar mensen die dit kunnen vertalen naar creativiteit.’

Er zijn dus analytische denkers nodig, volgens Peperkoorn. Maar dan wel een speciaal soort analytisch denker. 'Specialisten hebben hedendaags verschillende skills nodig. Dat komt mede door de verbreding van de vakgebieden in de industrie. Een analist moet dan ook nog eens data kunnen vertalen naar jip-en-janneketaal.'

Talentontwikkeling
Peperkoorn breekt in het interview een lans voor talentontwikkeling binnen organisaties. 'Jonge mensen willen op een andere manier hun leven indelen. De arbeidsmarkt anticipeert hier alleen niet op. (...) Organisaties geven jong talent te weinig ruimte.' 

Maar niet alleen de markt moet zich aanpassen. Ook de jonge mensen zelf moeten volgens Peperkoorn aan de bak. 'Bij ons komen mensen binnen die melden dat ze op hun 49e creatief directeur willen worden. Of we dan even een route kunnen uitstippelen. Ga eerst zorgen dat je je beste creatieve werk maakt. (...) Ik adviseer mensen aan het begin van hun carrière om vooral te gaan doen. Ga niet nadenken over wat voor creatief, strateeg of salesman je wil zijn. Ga gewoon doen.'

Snapchat en Snickers
Het nieuws in The Brief draait deze editie om branded content op Snapchat, de campagne van Snickers en een nieuwe functie van Facebook. In de rubriek Slow Win/Quick Loss, waarin merken tweewekelijks een pluim danwel een tikje op de vingers krijgen, vinden we deze week Pixar en de KNVB terug. De Slow Win gaat naar Pixar in a Box, de Quick Loss wordt uitgedeeld aan de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond en hun campagne MagIkDitGebruiken.nl.

The Brief is een tweewekelijkse podcast over content, marketing en media. The Brief wordt gemaakt door The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. Adformatie is mediapartner van The Brief.

Lees voor alle linkjes.

De aflevering is ook te vinden in de iTunes-store met alle overige podcast apps.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie