Embassy of Dutch Creativity in Cannes smaakt naar meer

Deelnemers en organisatie zien veel potentie in de ‘Embassy of Dutch Creativity’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Meer dan dertig ‘ambassadeurs’ van creatieve bureaus en bedrijven presenteerden zich afgelopen donderdag tijdens Cannes Lions voor het eerst als collectief aan het internationale publiek onder de vlag .

Het was volgens de deelnemers en organisatie een waardevol event met veel potentie voor de toekomst.

Over de gehele dag werden zo’n 75 internationale gasten verwelkomd: van jong talent, marketing managers, business partners tot aan buitenlandse pers. De duizenden Cannes Lions bezoekers kan de opvallende Amsterdam branding op de buitenkant van het paviljoen niet kan zijn ontgaan.

 

&;Het meest zichtbare podium&;

De internationale gasten namen deel aan verschillende sessies over Amsterdam als creative capital en Nederlandse creativiteit.

Onder de sprekers waren Mark van der Heijden (The Backpacker Intern), Alex Bennett Grant (WE ARE Pi), Jose Berengueres (Robotics Lab, UAE University), Mark van Iterson (Heineken), James Veenhoff (Denim City), Wesley ter Haar (MediaMonks) en Joost Haartsen (Amp.Amsterdam).

 

 

Naast ontbijt, lunch en diner was er live muziek voor de ambassadeurs en gasten.

Lode Schaeffer, creatief directeur van Indie: ‘Cannes is de verzamelplek voor internationale creatieven en pers, het meest zichtbare podium. Het ondernemerschap van dit initiatief is waanzinnig - andere landen doen dit niet.’

Bas Welling, executive producer en co-founder bij Wefilm: ‘Ik geloof dat we allemaal kunnen groeien door samen op te trekken, het is een gezamenlijke missie naar buiten.’

Yani, director en ceo van Hazazah: ‘Het is een meeting point waar serieuze gesprekken worden gevoerd. En we hebben er een potentiele klant uitgehaald.’

Jelle Kolleman, co-founder en creative managing partner bij Made.For.Digital: ‘Wij hebben gesproken met een productiemaatschappij uit Londen, dat is waardevol voor ons.’

Wesley ter Haar, co-founder en coo van MediaMonks: ‘Wij vinden dit een goed initiatief. Amsterdam als creatieve hoofdstad, daar moeten we bewuster over nadenken en verder definiëren.’

 

 

Creatieve handelsmissies

Volgens het team achter de Embassy of Dutch Creativity, de ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA, werd met deze eerste editie een klein succes behaald.

Kyra Roest van IAA Nederland: ‘Het was belangrijk om het gewoon een keer te doen. De internationale gasten en participerende bureaus hadden lovende reacties, maar ook ideeën om volgend jaar meer impact te generen. We hebben in elk geval laten zien dat we als collectief kunnen samenwerken en een vuist kunnen maken, met dank aan de spirit van de deelnemers. We weten nu wat werkt en niet werkt rondom het festival. Bovendien zien we veel potentie in de  concepten van de Embassy en Made in Amsterdam voor andere creatieve handelsmissies.’

Partners

Er waren 34 internationaal georiënteerde, prijswinnende creatieve bureaus partner en ambassadeur, een brede mix van advertising, design, productie- en digitale bureaus: 100% Halal, Achtung!, Addikt, Amp Amsterdam, Artbox, Audentity, Brenninkmeijer & Isaacs, BSUR, Caviar, Superhero Cheesecake, Code d&;Azur, Dawn, DAY, Digitas LBi, Hazazah, INDG, Indie, Khanna \ Reidinga, M-OST, Made For Digital, MediaMonks, Minivegas, Moore, N=5, Ogilvy, Smarthouse Films, SuperHeroes, Tam Tam, The Ambassadors, UM Studios, VBAT, WeFilm, XXS en Yune.

Daarnaast steunen verschillende merken, supporters en partners het initiatief, waaronder 123RF, Adobe, Facebook en Stichting Tick.

 

Het videoverslag:

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie