Ruigrok|Netpanel presenteerde op haar jaarlijkse zomer-update de uitkomsten van een onderzoek naar het de behoeften en ervaringen van gebruikers van negen apps. Twaalf consumenten bekeken de apps van supermarktketens, bouwmarkten, webwinkels en nieuwsdiensten. Projectleider Kjell Massen geeft advies voor de do’s and dont’s van een succesvolle app.
Affiliate marketing draagt onmiddellijk bij aan de omzet. Aantrekkelijk dus, in tijden van bezuinigingen en accountability. In dit boekje legt prijswinnares Caroline Portier uit hoe je affiliate marketing aanpakt. Handig voor marketeers, verkopers en ondernemers die met affiliate willen beginnen en voor mensen die hun activiteiten willen uitbreiden. Hier een meer uitgebreide recensie.
Wat hebben Tesco, Alpe d'Huzes, Zeeman en Plus gemeen? Ze staan alle vier in de top 10 die gisteren gepubliceerd werd door het Rotterdamse adviesbureau ICSB.
Dit is het tweede deel van drie blogs met input voor je (digitale) marketingplan 2011. Je ziet wat het bereik en de belangrijkste doelgroepen zijn van verschillende social media in Nederland. We kijken naar Facebook en Hyves, Twitter en Youtube en de QR-code. De belangrijkste cijfers voor de doelgroepen en het bereik van de verschillende media staan naast elkaar. Zo kun je kijken welke mediamix je maakt.
De online netwerken Hyves, Facebook en LinkedIn verbinden ons Nederlanders zowel zakelijk als privé. Volgens het onderzoek The Next Web 1) is 2011 een meerderheid van de Nederlanders (72%) actief op sociale netwerken. Steeds meer opdrachten en vacatures worden via de netwerken vervuld. In groepen vinden inhoudelijke discussies plaats. Een aantal bedrijven onderhoudt hier actief relaties met hun klanten. Zowel professionals als organisaties moeten zich dus echt verdiepen in de werking van online netwerk.
Informatie zoeken, bankzaken, blogs lezen en shoppen Gemiddeld 16 uur per week maakt ‘de gemiddelde Nederlander’ gebruik van internet. Daarmee is het internetgebruik stabiel, vertelt Nieske van Woerden, senior projectleider bij marktonderzoeksbureau Ruigrok|Netpanel. Ieder jaar doet het bureau een onafhankelijk onderzoek naar internetgebruik in Nederland. In deze blog vertellen we wat men daar het liefste doet.
Het thuiswinkelen groeit veel en veel harder dan de gemiddelde bestedingen van consumenten. Onderzoeksbureau Blauw stelde vast dat de omzet via internet 11% groeide in 2010. Dat is veel meer dan de consumptie van personen, die volgens het CBS ligt rond de 1,6% in 2010 (consumptiewaarde goederen). En dat in tijden van crisis. Hier leest u hoe deze groei tot stand komt en in welke productgroepen de internetwinkel dominant is.
Bij Nike gaan ze wel heel ver in het zoeken naar loyaliteit. Polle de Maagt (werkzaam bij Insites) vertelt dat de allertrouwste, meest gedreven medewerkers het kunnen schoppen tot ambassadeur, ofwel Nike - Ekin. Maar dat is niet vrijblijvend ...