JWT Amsterdam is het enige echt eerlijke reclamebureau

JWT Amsterdam veranderde de naam in J. Walter Thompson Amsterdam en doneerde alle JWT-kantoorartikelen aan Jan Willemsen Theaterprodukties in Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

door Erwin Wijman

‘Goedendag. Wij zijn van een reclamebureau, wij heetten vroeger ook JWT en we hebben duizenden spullen. Bekertjes, mappen, USB-sticks... die hebben wij nu over en willen we graag aan u overhandigen.’

-‘En die zijn allemaal voor mij? U bent geweldig.’

JWT Amsterdam wijzigde zijn naam per 1 oktober in J. Walter Thompson Amsterdam en heeft dankzij de bijbehorende rebranding dus heel veel JWT-kantoorartikelen over. Het bureau wil naar eigen zeggen graag ‘purposeful’ bezig zijn en dus iets betekenen voor anderen. JWT kwam erachter dat Jan Willemsen Theaterprodukties in Amsterdam de kantoorspullen goed kan gebruiken. Het theaterbedrijf was ook wel toe aan een nieuwe huisstijl.

Directeur Jan Willemsen is dan ook erg in zijn nopjes, zoals je kunt zien op de tweeminutenfilm die JWT maakte over de overhandiging van de dozen vol JWT-spullen:

Jan Willemsen krijgt naast de bekers en mappen ook nog enveloppen, contractpapieren, pennen en potloden, allemaal met zijn naam erop: JWT.

De vraag dringt zich natuurlijk op: is een Marktplaats-huisstijl wel bruikbaar? Doet een afgedankt tweedehandsje hetzelfde voor je bedrijf als een huisstijl die op jouw leest is geschoeid?

Waarbij de tweede vraag daar overheen buitelt: moet je als reclamebureau wel zo openlijk en uitdrukkelijk uitventen dat jij gebruikte ideeën op de plank hebt liggen die je met droge ogen aan nieuwe klanten aanbiedt? Of waarmee je zelfs nieuwe klanten werft?

Iedereen in dit vak weet dat die dingen zo gaan.

Iedereen in dit vak weet dat er dagelijks op een reclamebureau een hoop dingen gebeuren waarover niemand, echt niemand een filmpje in HD-kwaliteit op Vimeo knalt.

Maar je kunt deze vragen beter beantwoorden door J. Walter Thompson Amsterdam de lof toe te zwaaien die het verdient. Zo eerlijk en open zijn slechts weinig bureaus.

Meer op de van Erwin Wijman.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie