2Basics lanceert The Space Invaders

The Space Invaders is een creative agency met focus op ingame advertising en merkcampagnes richting gamers.

Het nieuwe label biedt merken de mogelijkheid te adverteren in games.

Het Haarlemse bureau 2Basics marketing start The Space Invaders, dat zich volledig richt op gaming marketing en media. Het nieuwe label biedt merken de mogelijkheid te adverteren in games. Daarnaast richt The Space Invaders, waar Kevin Loos leiding aan gaat geven, richt zich op creatieve partnerships en merkcampagnes richting gamers. 

Advertentie
advertisement

Loos, sinds 2013 werkzaam bij 2Basics, stond aan de basis van de eerste gaming-campagnes van het bureau. ‘Gaming- en esports behoren tot de meeste favoriete vrijetijdsbesteding van jongeren. Het is een wereld die zowel lokaal en wereldwijd enorm goed te verzilveren is voor merken', zegt Loos. 'Wij hebben de afgelopen jaren ontzettend veel geïnvesteerd in dit domein. Dat heeft ons niet alleen ervaring, maar ook een breed netwerk van gamers en de industrie opgeleverd. Maar we zien ook nieuwe kansen in de vorm van creatieve campagnes, en ingame advertising. We kijken ernaar uit om samen met nationale- en internationale merken deze wereld verder te veroveren.’

Doelgroepen

Met de introductie van The Space Invaders scherpt 2Basics haar positionering nog verder aan en om merken te versterken middels maatschappelijke activaties. Het bureau constateert al jaren dat gaming- en e-sports steeds belangrijker wordt voor merken om op een andere manier doelgroepen - met name jongeren - te bereiken, zegt Frieda Ulsamer de Waard, managing director bij 2Basics. ‘In 2015 ontwikkelden we voor YoungCapital een succesvolle eigen esports propositie om aantrekkelijker te worden bij bèta studenten. Na de #myfirstblood campagne voor Sanquin belandde dit domein in een stroomversnelling binnen ons kantoor. Met The Space Invaders kunnen we onze klanten nog effectiever helpen om op een creatieve manier rondom en in games in contact te komen met jongeren.’

De afgelopen jaren adviseerde 2Basics ruim 25 merken in het esports- en gaming domein.
Waaronder Blood Centers of America, Domino’s Pizza, EY, Gillette, KPN, KWF, Sanquin, Subway en YoungCapital.
 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie