Fairphone kiest na een pitch Coopr voor pr en communicatie

Pr-bureau moet onder meer naamsbekendheid in Nederlandse markt van Fairphone vergroten.

Fairphone heeft na een pitch Coopr gekozen als pr- en communicatiebureau voor Nederland en België. Het Benelux PR-bureau zal de Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones ondersteunen bij de uitrol van alle PR- en communicatieactiviteiten. Fairphone zat de laatste twee jaar bij Gardeners.

Fairphone is een Nederlandse onderneming, opgericht door Bas van Abel. Hij wilde een smartphone op de markt brengen die gemaakt is met een minimum aan milieuschade en onder goede en veilige werkomstandigheden. Het Nederlandse bedrijf zich tegen uitbuiting in mineraalmijnen in Afrika en betaalt Chinese fabrieksmedewerkers een bonus voor een leefbaar loon.

Duurzaam techbedrijf

Met de doelstelling om smartphones ‘eerlijk en transparant’ te produceren, laat het bedrijf sinds 2014, toen de eerste Fairphone op de markt kwam, zien dat het mogelijk is om als commercieel bedrijf een positieve impact op de maatschappij te hebben. 

Inmiddels afficheert het Fairphone zich als techbedrijf en een van de marktleiders op het gebied van duurzame elektronica.Naast duurzame smartphones produceert het ook andere elektronische accessoires zoals draadloze oordopjes en oplaadkabels. 

Opinieleider

Coopr zal zich richten op het versterken van Fairphone als een opinieleider in de wereld van duurzame elektronica en middels een creatieve PR- en contentaanpak de brand-awareness van het merk verhogen. 

Ioiana Luncheon, pr- en communicatiemanager bij Fairphone, wil met Coopr als nieuw pr-bureau de naamsbekendheid in de Nederlandse markt van Fairphone vergroten. ‘Coopr heeft een geweldige achtergrond in pr die ons naar het volgende niveau kan brengen in Nederland en de Benelux-regio als een geheel.’

Advertentie
advertisement
Advertentie