N=5 breidt uit met label: N=Content

Het bureau wil zich verder specialiseren op content met een redactionele insteek.

N=5 start een tak die zich volledig richt op contentmarketing (‘brandpublishing’), genaamd N=Content. Dit onderdeel richt zich op het ontwikkelen van redactionele formats voor merken. Monique Bergers gaat aan de slag als director en Anne Stokvis neemt de rol van hoofdredacteur op zich.

Het bureau constateert dat zij steeds meer content maken en wil dit verder ontwikkelen, verklaart Ole Christern, managing director N=5. ‘Denk bijvoorbeeld aan de prijswinnende case van Evert_45 voor KPN, waarin een jonge vlogger de verhalen uit de oorlog tot leven brengt. Met N=Content gaan we dit proces verder professionaliseren, waardoor we effectiever kunnen produceren.’

Advertentie
advertisement

Interessante beweging

Bergers heeft tien jaar bij Albert Heijn diverse marketingrollen vervuld. Zij heeft onder andere het platform Appie Today opgezet en uitgebouwd. Ook is ze onlangs uitgeroepen tot ‘contentmarketeer van het jaar’. Bergers over haar nieuwe functie: ‘Met Appie Today heb ik ervaren wat de toegevoegde waarde van goede content voor je merk is. De kennis die ik heb opgedaan, wil ik nu graag inzetten voor andere merken. Dit keer vanuit een bureauperspectief.’

Stokvis zal als hoofdredacteur de redactionele aanpak waarborgen. Zij heeft werkervaring bij diverse redacties, zoals de NOS en DWDD. De afgelopen drie jaar werkte ze voor haar eigen contentbureau. Stokvis: ‘Steeds meer merken strijden om de aandacht van de consument en nemen de rol van (media)uitgevers over. Een interessante beweging die vraagt om een redactionele aanpak waarbij doelgroepen centraal staan en relevante verhalen de sleutel zijn. Ik geloof dat merken zo nog meer betrokkenheid kunnen creëren bij hun publiek.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie