Premium

Sonos na 11 jaar weg bij Charly PR, gaat verder met Ovide

Het audiomerk kiest een nieuw pr-bureau omdat het 'tijd is voor een nieuw geluid en frisse energie'.

Een nieuwe Sonos-speaker
Afbeelding: Sonos

Audiomerk Sonos zegt na elf jaar de samenwerking met Charly PR (voorheen LVTPR) op. Per 1 februari gaat het bedrijf verder met Ovide Agency als pr-bureau in Nederland, zo meldt het in een e-mail aan relaties.

IJze de Vries, manager communications & avocacy Benelux bij Sonos: 'Meer dan tien jaar heeft Sonos samengewerkt met Charly PR. We hebben het merk samen opgebouwd tot waar het nu staat in de Benelux. Het is behoorlijk uniek dat een merk en bureau zo lang samenwerken, maar het is tijd voor een nieuw geluid en frisse energie. Met Ovide halen we een creatief en sterk bureau aan boord wat ons in de volgende fase kan helpen van ons merk.'

De bureauwissel is tot stand gekomen zonder pitchbegeleider, vertelt De Vries desgevraagd aan Adformatie. Sonos heeft kennismakingsgesprekken van ongeveer een uur gevoerd met verschillende bureaus, en er volgens vier om een RFI (request for information) gevraagd. Na het lezen van die RFI's bleven er drie bureaus over, waar Ovide de winnende partij uit is geworden. Charly PR heeft de kans gekregen om te repitchen, maar zag hier volgens De Vries in goed overleg vanaf. Hij dankt Charly PR voor de jarenlange samenwerking.

Ook Charly PR zegt 'enorm dankbaar' te zijn voor de decennialange samenwerking. 'Wij kijken met trots terug op talloze succesvolle productlanceringen, merkcampagnes, media-evenementen en zoveel meer.' 

Sonos-ambassadeurs

Ovide gaat vanuit kantoren in Utrecht en Antwerpen aan de slag met creatieve campagnes, de doorlopende press office en samenwerking met Sonos-ambassadeurs.

Gijs Moonen, medeoprichter van Ovide Agency, verklaart: 'Ons hart gaat sneller kloppen van campagnes waar technologie en creativiteit samenkomen. Met Sonos verwelkomen we een van de meest innovatieve merken op dit gebied. Sonos heeft de afgelopen jaren laten zien dat wanneer fantastische producten hand in hand gaan met creatieve campagnes, je de klant kunt boeien en een succesvol merk creëert in een steeds veranderende industrie.'

Ovide werkt onder meer voor Meta, Netflix, Airbnb, Just Eat Takeaway en Royal Swinkels. 

Charly PR op zijn beurt heeft onder andere Action, Audio-Technica, Devolo en Bosch als klanten. In oktober verruilde smartphonemaker OnePlus Charly PR voor Vertigo 6.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie