UM en 2Basics sluiten strategisch partnership in gaming

2Basics/The Invaders en UM bureaus gaan nauw samenwerken op het gebied van in-game partnerships, conceptontwikkeling en strategie.

2Basics/The Invaders en UM sluiten een strategische samenwerking. De bureaus hebben elkaar gevonden in 'de gezamenlijk visie dat gaming en Esports structureel onderdeel zijn van de marketingmix.' The Invaders is het gaming-label van 2Basics en is gespecialiseerd in het verbinden van de gamingindustrie met verschillende doelgroepen op wereldwijde schaal. Met deze samenwerking willen de bedrijven creatieve concepten, partnerships en mediastrategieën ontwikkelen om de merkverhalen van klanten te kunnen versterken.

Business director 2Basics, Jeroen van Lier: 'Gaming en Esports is vrijetijdsbesteding nummer 1 onder jongeren. Maar ook bij moeders, senioren en millennials is casual gaming een populair tijdverdrijf. Als bureau geloven wij al jaren dat gaming een vaste plek gaat krijgen in de marketingmix. Met dit partnership verwachten wij de klanten van UM te kunnen helpen deze wereld verder te ontdekken. We brengen de merken van UM naar de gamende doelgroep en andersom.' 

Head of Content UM, Sander Pluijm: 'De gaming-industrie vertegenwoordigt met 300 miljard dollar inmiddels een grotere waarde dan de muziek -en filmindustrie bij elkaar. We zijn ervan overtuigd dat gaming en Esports, innovatieve en impactvolle mediakanalen zijn die thuishoren in de strategie. De hype rond de Metaverse stuwt deze ontwikkeling alleen maar verder op. 2Basics met hun label The Invaders is een ervaren speler in de markt waar het gaat om conceptontwikkeling en partnering met gamepublishers.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie