VIM Group sluit zich aan bij Farner International

Nederlandse specialist merkverandering blijft onder eigen naam opereren. Management wordt partner in Farner, dat Europees wil groeien.

Marc Cloosterman, ceo VIM Group
Foto: VIM Group

De Nederlandse merkveranderingsspecialist VIM Group is onderdeel geworden van de Zwitserse communicatieadviesgroep Farner International. Farner heeft alle aandelen van VIM Group overgenomen, de eigenaren van het Nederlandse bureau worden partner in de bureau. VIM Group blijft onder eigen merknaam opereren.

De overname is en belangrijke stap in de groeistrategie van Farner International. Het heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de grootste communicatiebureaus van Zwitserland met een breed pakket aan dienstverlening. Het kenmerkt zich door een geïntegreerde aanpak met een sterke digitale focus.

Eerder dit jaar liet het al weten Europees te willen uitbreiden met toonaangevende bureaus die gezamenlijk een mix van diensten in communicatie, merktransformatie en merktechnologie bieden.

Vim Group
Farner logo

Ondernemers leidend

‘De toevoeging van de gespecialiseerde expertise en ervaring van VIM Group is een belangrijke stap in onze internationale expansieplannen’, zegt Roman Geiser, uitvoerend voorzitter van Farner International. 

In overeenstemming met Franers filosofie dat ondernemers leidend zijn in de organisatie wordt het management van VIM partner in Farner International.

Marc Cloosterman, ceo van VIM Group, meent dat klanten baat hebben bij de toegevoegde diensten die zijn bureau nu kan bieden. ‘Door de toenemende digitalisering, hebben organisaties zowel bredere als complexere communicatie- en merkbehoeften, wat betekent dat de rol van het merk aanzienlijk belangrijker is geworden.’

Waterland

Bij de internationale plannen van Farner speelt Waterland, een onafhankelijke investeringsmaatschappij die de communicatiemarkt goed kent, een belangrijke rol. Waterland heeft een brede digitale expertise en eerder met succes het bureau Dept op weg geholpen naar Europese groei.

VIM Group telt 85 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Hengelo, Londen en München. Het bedrijf, opgericht in 1991, staat bekend om de implementatie van merktechnologie en het beheer van wereldwijde rebrandings voor klanten als Bosch, Danske Bank, Henkel, ING Group, Merck, Reckitt en Volkswagen.

Farner zelf telt meer dan 200 medewerkers, meldt het op zijn site.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie