WPP stelt omzetverwachting stevig bij om achterblijvende tech-sector

Reclamereus WPP komt met een omzetwaarschuwing omdat tech-bedrijven de hand op de knip houden.

WPP

WPP, een van de toonaangevende wereldwijde reclamebureaunetwerken gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, heeft aangekondigd dat het zijn omzetverwachting voor het volledige jaar heeft herzien vanwege achterblijvende reclameverkopen in de technologiesector en in China.

De beslissing om de omzetprognose bij te stellen wordt hoofdzakelijk toegeschreven aan voortdurende kostenbesparingen bij technologiebedrijven, wat impact heeft op de gehele reclamebranche gedurende dit jaar. In China nemen bedrijven een afwachtende houding aan als het gaat om hun uitgaven als gevolg van de trage economische groei.

Een bescheidener omzetgroei

WPP, met zijn hoofdkantoor in Londen, verwacht nu een bescheidener omzetgroei van 0,5 tot 1 procent voor het huidige jaar, wat een neerwaartse bijstelling is ten opzichte van de eerdere verwachting van een groei tussen de 1,5 en 3 procent.

De waarschuwing voor tegenvallende inkomsten komt na een soortgelijke waarschuwing in augustus. Toen werd aangegeven dat dit deels werd veroorzaakt door aanzienlijke verlagingen van marketingbudgetten door prominente Amerikaanse technologiereuzen, waaronder Microsoft, Amazon, Meta en Apple.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie