ASN Bank presenteert een nieuw dier in de fabelcampagne: Databeessie

Dit sprookjesdier moet de impact van duurzaam bankieren tastbaar maken

Bureaus Selmore en Ambassadors maakten een derde video in de campagne 'Zo maakt geld gelukkig'. Na het Gewoontedier en de Eendagsvlieg komt ASN Bank met het Databeessie, voor de harde cijfers achter duurzaam bankieren.

Het Databeessie rekent uit wat duurzaamheid oplevert en laat dat zien met tastbare vergelijkingen. Op verschillende digitale platformen demonstreert het beessie wat geld bij een duurzame bank voor het klimaat doet.

Vergelijkingen

Zo laat hij bijvoorbeeld zien dat duizend euro op een rekening van ASN Bank hetzelfde doet voor het klimaat als een jaar lang de wasmachine niet gebruiken.

Renée Ras van ASN Bank vertelt dat de bank 'een bescheiden marketingbudget' heeft.

'Om doelgroep optimaal te bereiken is de online component dit keer belangrijk', zegt zij. 'De doelgroep is iedereen die via duurzaam bankieren een steentje wil bijdragen aan de oplossing van het klimaatprobleem. Daarbij richten we ons primair op de ‘kosmopoliet’ en ‘postmoderne hedonist’ vanaf 25 jaar.'

De campagne is ook te zien op tv en te horen op de radio.

Resultaten

De fabel-campagne loopt nu meer dan een jaar. Hoe zijn de resultaten? Ras zegt dat zij tevreden is. Volgens haar groeien de naamsbekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur. 'Ook het aantal nieuwe klanten groeit, waaronder een groot percentage jongeren.'

Advertentie