Belgische kroegen lanceren Helpy Hour: 1 biertje voor de prijs van 2

Slim initiatief moet kroegeigenaren helpen het hoofd boven water te houden.

Het Brusselse reclamebureau Happiness heeft samen met de federatie van Belgische cafés de campagne 'Helpy Hour' opgetuigd om kroegeigenaren te helpen met het herstel na de lockdown.

Nu bars en restaurants in België - waar de biercultuur op het immateriële culturele erfgoed van de mensheid van UNESCO staat - weer heropenen, worden Belgische bierliefhebbers aangespoord om deel te nemen aan Helpy Hour. Je koopt twee drankjes en krijgt er maar één. Op die manier kunnen Belgen hun favoriete café ondersteunen.

Volgens de federatie overleeft de helft van de 12.000 cafés in België de coronacrisis misschien niet.  Diane Delen, de president van de federatie van Belgische cafés - kortweg de FedCaf - hoopt dat het initiatief ervoor zorgt dat Belgische kroegeigenaren het hoofd boven water kunnen houden. 'Ik denk niet dat de Belgen blij zullen zijn om hun geliefde cafés te zien verdwijnen. Het is een tijdelijke maatregel die een lawine van faillissementen helpt voorkomen. En als alles weer normaal is, zullen klanten opgelucht zijn als de happy hours kunnen terugkeren.' 

Voor het initiatief is een speciale website gelanceerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie