Blokker waagt zich niet aan keuze voor kamp Patat of kamp Friet

Winkelketen brengt zijn eigen airfryer op een ludieke manier onder de aandacht.

Blokker

Blokker speelt in een outdoor-campagne in op de voortslepende discussie tussen de patat-zeggers of friet-noemers. De winkelketen waagt zich er niet aan om partij te kiezen, maar gebruikt juist twee soorten abri's om beide kampen aan te spreken.

Mensen die boven de rivieren wonen krijgen abri's te zien met de tekst 'vanavond patat', inwoners van de zuidelijke provincies krijgen 'vanavond friet' voorgeschoteld. De campagne draait om een airfryer van Blokkers eigen merk. 

De campagne is door Blokker ontwikkeld in samenwerking met Havana Harbour en Jump! Retail. Het bedrijf deelt de campagne ook op Facebook en stuurde in twee steden een reclamebureau de straat op om passanten te trakteren op patat of friet uit de betreffende airfryer.

Advertentie
advertisement

Meer producten volgen

Na airfryer-campagne vormt Blokkers aftrap van een vernieuwde strategie om zijn producten onder de aandacht te brengen. Het bedrijf gaat binnenkort ook zijn huismerk koffiecups en kerstartikelen promoten via de duizenden abri's. Of dat ook op een ludieke manier gaat gebeuren, is vooralsnog onbekend.

En is het nou patat of friet?

Blokker vroeg het zijn volgers op Instagram. 58 procent zegt patat, 42 procent gaat voor friet. 

Reacties:

Marcel Dijkhuizen
Laten we het dan maar gewoon patat-friet noemen ;-)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie