De Wolven wint de Welcom Amsterdamse Communicatie Award 2018

Jaarlijkse prijs van gaat naar project voor werkloze vijftigplussers.

De Wolven

De Wolven heeft Welcom Amsterdam Communicatie Award 2018 gewonnen. Jaarlijks wordt deze juryprijs uitgereikt aan de beste communicatiecampagne van het afgelopen jaar. Het Amsterdamse bureau sleepte de prijs binnen met het project #ontdekde50plus voor Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en de Gemeente Amsterdam.

Het doel van de campagne was om de werkloosheid onder vijftigplussers in de gemeente Amsterdam aan te pakken. Deze groep wil namelijk graag aan de slag, maar gemiddeld duurt de zoektocht naar een baan twee jaar en negen maanden. In samenwerking met WSP en de Gemeente Amsterdam bedacht pr- en communicatiebureau De Wolven de campagne #ontdekde50plus.

Advertentie

Werkloze vijftigplussers in beeld

Centraal in de campagne stonden 12 Amsterdammers die op zoek zijn naar werk. Op de campagnepagina www.ontdekde50plus.nl konden werkgevers de kwaliteiten van hen bekijken. Bovendien kregen ze meer informatie over de voordelen van het aannemen van vijftigplussers.

De campagne kreeg onder meer aandacht in Metro, op AT5 en werd actief gepromoot richting werkgevers op Facebook en YouTube. In oktober en november 2017 bezochten bijna 7.000 unieke bezoekers de campagnepagina in totaal bijna 10.000 keer. Het resultaat was dat zeven van de twaalf kandidaten binnen een jaar succesvol aan een bedrijf werden gematcht.

Bovendien nam de werkloosheid van Amsterdamse vijftigplussers in 2017 af van 8.600 naar 6.200. Hoewel dit niet louter het resultaat is van de campagne, heeft de communicatie hier zeker een bijdrage aan geleverd, aldus Welcom.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie