Premium

Delta's nieuwe campagne draait om nóg sneller glasvezelinternet

De drie personages van Delta keren terug in de derde landelijke campagne van het internetbedrijf.

Een campagneafbeelding
Afbeelding: Delta

Telecomprovider Delta start zijn derde landelijke campagne, die samenvalt met de lancering van een nieuw type internetabonnement. Dit glasvezelabonnement is met een internetsnelheid van 2 Gbit/s nóg sneller dan de glasvezelabonnementen van de concurrentie. De nieuwe campagne heeft de boodschap om het snelste internetabonnement bij het grote publiek bekend te maken.

Hoofdrollen in de campagne zijn opnieuw weggelegd voor de drie 'glasvezelexperts' van Delta, die Daan, Donnie en Dirk heten. En in de bijbehorende tv-commercial sluit het drietal weer een gezin aan op glasvezelinternet, waarna het gezin weggeblazen wordt door de snelheid. Fightclub is wederom verantwoordelijk voor het creatieve concept. Hieronder een nieuwe commercial. 

'Single minded boodschap'

Michel van den Berg, brand en marcom manager bij Delta: 'Uit merkonderzoek blijkt dat we flink groeien in onze naamsbekendheid in Nederland en dat we de merkassociatie ‘glasvezel’ sterk aan ons merk hebben verbonden. Met de komst van het allersnelste glasvezelinternet hebben we daarom gekozen voor een single minded boodschap. Deze boodschap komt, in combinatie met het creatieve concept, in alle onderdelen van de campagne terug en zie en ervaar je ook in Delta-winkels en onze owned channels.'

M2 | OC verzorgt de mediastrategie en -inkoop van de campagne (tv, (D)OOH, online en sociale media). Crocodile agency heeft een influencercampagne opgezet waarbij een 'omverblaasfilter' is ontwikkeld voor TikTok en Instagram. Gebruikers kunnen met die filter zelf 'omvergeblazen worden', zo maakt onderstaande afbeelding duidelijk. 

Delta campagne
Met deze filter hoopt Delta op aandacht op TikTok en Instagram Afbeelding: Delta

Delta beloofde eerder hogere snelheden

Er zijn verschillende typen glasvezeltechnieken, die invloed hebben op de maximale snelheid van het internetabonnement. Delta gebruikt sinds eind 2021 de nieuwste techniek met de naam XGS-PON. Via deze techniek bood Delta tot dusver 1 Gbit/s-glasvezelinternet aan. Via een software-update is het XGS-PON-netwerk te 'upgraden' naar snelheden van maximaal 10 Gbit/s, zonder dat de consument iets moet veranderen. 

Dat Delta nu van 1 Gbit/s naar 2 Gbit/s gaat, is een vernieuwing. Maar in augustus 2021 meldde het bedrijf via een persbericht: 'vanaf volgend jaar komt het nieuwe 8 Gig-abonnement ook voor alle bestaande glasvezelklanten beschikbaar.' Dat persbericht verwijst inmiddels naar de startpagina van Delta en via de Delta-website is het 8Gbit/s-abonnement ook niet meer vindbaar. Wel is het persbericht nog te lezen via websites die internetpagina's archiveren. Deze website heeft Delta gevraagd wat er met het 8Gbit/s-abonnement gebeurd is. 

Een woordvoerder geeft aan: 'Het abonnement voor met 8 Gbps, was een optelsom van de verschillen ethernetpoorten op het modem plus de wifi. Dat werkte zo vanwege het type modem. We merkten dat dit voor een deel van de klanten lastig te begrijpen is, omdat dit afwijkt van alle andere abonnementen die we tot nu toe hebben aangeboden. Met het 2 Gig-abonnement leveren we 2 Gbps up- en downloadsnelheid dat je rechtstreeks uit 1 ethernetpoort kunt gebruiken. Later zullen ook snellere abonnementen volgen.' Het 8Gbit/s-abonnement is na de testfase niet beschikbaar gekomen voor consumenten, bevestigt de provider. Waarmee het nieuwe 2Gbit/s-abonnement op dit moment dus het snelst beschikbare internetabonnement is.

Over Delta

Delta (officiële naam Delta Fiber) is niet de enige glasvezelprovider in Nederland. KPN, T-Mobile, E-Fiber en andere partijen bieden bijvoorbeeld ook glasvezelinternet aan, zij het met een snelheidslimiet van 1 Gbit/s. Miljoenen woningen en bedrijven hebben al een glasvezelaansluiting. Andere woningen en bedrijven krijgen de komende jaren zo'n aansluiting. Delta zegt op dit moment ruim 1,3 miljoen huishoudens en bedrijven te bedienen. De provider sluit naar eigen zeggen zo'n veertigduizend nieuwe panden per maand aan. In 2025 wil Delta twee miljoen aansluitingen gerealiseerd hebben. Andere providers sluiten ook honderdduizenden nieuwe huishoudens aan. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie