Dit zijn de beste brand activatons van maart 2019

De maand dat het toeristisch bureau van de Faeröer de eilandengroep op slot deed en in Rusland een hotel opende voor 24/7-spelletjesgekken.

Visit Faroe – Gesloten voor Onderhoud

Bureau: eigen beheer

Visit Faroe strikes again. Het toeristisch bureau van de archipel ritst in Cannes al jaren de Lions aan elkaar met onorthodoxe campagnes. In deze nieuwe activatie sluiten de Faeröer een heel weekend  voor toeristen, behalve voor vrijwilligers die in ruil voor eten en overnachting willen meehelpen met het opknappen van trekpleisters. De reacties waren overweldigend en in no time meldden duizenden mensen van over de hele wereld zich aan. Dat gaat de Faeröer naast veel positieve publiciteit een schat aan nieuwe ambassadeurs opleveren.

Advertentie

Güd – Rescue Dogs

Bureau: J.Walter Thompson Brasil

Is het chihuahua of chiwawa? Het spellen van de namen van hondenrassen gaat nogal eens verkeerd. Ook op Google. Hondenvoerfabrikant Güd speelt daar slim op in met deze doing-good-activatie om pups in Braziliaanse asiels een thuis te geven. Eerst zochten ze met Google uit welke spellingsmissers mensen vaak maken. Vervolgens vernoemden ze te adopteren puppy’s naar de verkeerd gespelde namen van rassen. Shnawzer bijvoorbeeld. De volgende keer dat iemand op Google ‘shnawzer’ intypt, wordt hij via een advertentie naar een projectpagina geleid met een foto van een pup met de aanbeveling om die in huis te nemen.

The Trivial Pursuit Hotel

Bureau: Leo Burnett Moscow

In de buurt van Moskou komt een van bekendste bordspellen ter wereld tot leven. Het Trivial Pursuit Hotel is een luxe cottage met een sauna, open haard en haute cuisine-keuken. Maar wat het hotel bijzonder maakt, is dat je tijdens je verblijf alles betaalt met juiste antwoorden op Trivial Pursuit-vragen. De kennistest begint al bij het boeken van de kamer en duurt tot en met het uitchecken. Alleen voor échte fans.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Elke januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie