Is er nog hoop, voor Joop?

Joop dreigt uit te sterven. Het Haarlemse biermerk Jopen schiet de oer-Hollandse naam daarom te hulp.

Emma en Noah; dat waren de populairste kindernamen van 2019. Om maar niet van Bickel, Storm, Maan, Vlinder, Hidde en Mare te spreken. De enkelvoudige Hollandsche naam doet het goed bij de bewuste, jonge ouder van nu. Maar Joop? Zo noemt echt (bijna) niemand z’n kind meer, blijkt uit het nieuwe namenregister. Slechts zes paar ouders besloten in 2016 dat Joop een goede naam was voor hun kersverse vrucht. Vijf jongens en één meisje waren de gelukkige.

Het Haarlemse craftbiermerk Jopen schiet naamgenoten te hulp, met een nieuwe campagne gericht op Joopbehoud en om de voornaam ‘Joop weer op de kaart zetten.’ Vanaf dinsdag 28 januari 2020 start Jopen een Popie Jopie-campagne. De bierbrouwerij roept alle Jopen op zich te melden. Wie zich via social media of een aanmeldformulier bekend maakt als ‘Joop’, maakt kans op een kadopakket van Jopen met allerhande merchandise.

Kortstondig genot

Ouders die kunnen aantonen dat ze hun kind ‘Joop’ of ‘Jopie’ hebben genoemd, hebben helemaal mazzel. Zij maken kans op een volledig verzorgd zes-gangen verrassingmenu, in de Jopenkerk voor twee personen. Daarnaast krijgen ze een bijpassend bierarrangement en een overheerlijk bierpakket om mee naar huis te nemen. Dat je je kind voor dat kortstondige genot de rest van zijn of haar leven met de naam Joop opzadelt, is dan weer niet jóuw probleem.

De campagne ‘Make Joop Dope Again’ is ontwikkeld door NEEW. Ruben Beijer, medeoprichter van NEEW: ‘Vorig jaar stond in het teken van de herpositionering van Jopen met een daarbij behorende nieuwe brand identity. Deze campagne is het startschot van een Anything but boring campagnejaar voor deze Haarlemse craft brouwer.’

Motto Jopen

'Het in 1994 geboren Jopen brouwt onder het motto 'Anything but boring'. Dat betekent dat alles wat uit de ketel van deze Haarlemse brouwerij komt lekker onverwacht en niet normaal lekker is. En mocht je Jopen ergens tegen het lijf lopen, dan belooft deze craft brouwer er alles aan te doen om elk laatste druppeltje dufheid uit je dag te persen.', zo besluit het persbericht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie