Hoe Vodafone gamers aan zich wil binden via YouTube

Vodafone zich wil neerzetten als 'het' netwerk voor gamers en begint een YouTube-serie met influencers.

‘Gamers zijn niet alleen tienerjongens met een pukkelige huid’, zegt Omar Kbiri (oprichter Maak & Veed Awards). Integendeel juist, steeds meer mensen – jong, oud, man, vrouw – zijn aan het gamen geslagen.Vodafone grijpt zijn kans om bij deze groeiende groep te promoten dat zij 'het' netwerk voor gamend Nederland zijn. Volgens Kbiri biedt deze strategie op de lange termijn ook kansen als het 5G-netwerk beschikbaar wordt: 'Want daarmee kun je ook zwaardere spellen, zoals Dota en Starcraft, op je telefoon spelen.'

Het 5G-netwerk komt eraan; hiermee wordt mobiel internetten veel sneller dan wanneer je 4G gebruikt en dat is onder meer voor gamers zeer uitrekkelijk, legt Kbiri uit. ‘Echte gamefreaks willen het liefst op elk moment van de dag spelen, en met de komst van 5G kunnen zij ook zware games gewoon op hun telefoon spelen.’

Vodafone heeft diverse initiatieven opgetuigd om deze boodschap bij gamers onder de aandacht te brengen. Deze zomer ging het een online gamingtoernooi (5G ESL Mobile open) van start, dat Vodafone organiseert met esportsorganisatie ESL. Op het gamefestijn in Milaan kunnen gamers de snelheid van het G-netwerk op hun telefoon ervaren. Op 29 september vindt de grote finale plaats. 

Advertentie
advertisement
Vodafone

Die hard

Ook heeft Vodafone het YouTube-kanaal #PlayFaster opgetuigd (120 duizend abonnees). Daar verschijnt wekelijks een nieuwe aflevering van de ‘PlayFaster Basecamp’. In elke aflevering moet een groepje gamers een challenge oplossen. Deze is gebaseerd op spelelementen uit echte games. 'De deelnemende groep bestaat uit zowel game-influencers als die hard gamers, om zo de doelgroep aan te spreken’, aldus Jacqueline Vizée (oprichter Maak & Veed Awards). 

Volgens Kbiri groeit het kanaal gedeeltelijk organisch door influencers onderdeel te maken van de campagne. Hij claimt dat het Vodafone-kanaal het op één na grootste branded content kanaal is. ‘Na het ING Only Football-kanaal.’

Eerste aflevering

Ook de onderstaande campagne ('het Manifest') moet laten zien dat Vodafone gamers begrijpt. 

Credits

Opdrachtgever: Vodafone (Joke van Griensven / Xavier Feliu)

Creatie: Maak (Omar Kbiri /Justin Boot / Mike Stet)

Account: Maak (Jacqueline Vizée)

Productie: Maak (Jacqueline Vizée / Samantha Klein)

Regie Manifest: WeFilm

Regie Playfaster Basecamp: Maak

Camera: United CamJoe

Media: Wavemaker

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie