Magioni haalt smaakvol uit naar New York Pizza en komt met een flink stel bloemkoolhersenen

‘Als een modern bedrijf kunnen wij niet accepteren dat in 2019 vrouwen worden vergeleken met bloemkolen.'

Groentepizzabedrijf Magioni haakt in op de veelbesproken bloemkolencampagne van New York Pizza. Dit keer staan de grote groenten niet metafoor voor borsten, maar een flink stel hersenen.

‘Het is gemakkelijk scoren met vrouwelijk schoon en beauty. But next time; use your brains’, schrijft oprichtster Manon van Essen op Instagram. Op de foto schittert een vrouw met bloemkoolhersenen.

Advertentie
advertisement

Hiermee haalt Magioni uit naar New York Pizza, dat vorig week binnen een mum van tijd een storm van kritiek over zich heen kreeg. 

Voor de mensen die de afgelopen dagen onder een steen lagen of net terug van vakantie komen, een korte samenvatting. 

New York Pizza lanceerde een spotje (bureau Natwerk) met twee enorme bloemkolen, waarmee het zijn nieuwe groentebodem aan de man wil brengen. ‘Heb je ook zo’n zin in hete bloemkolen’, kreunt een vrouw en op de achtergrond klinkt een muziekje dat lijkt op ‘Je t’aime non plus’. Het platte filmpje valt niet bij iedereen goed. Velen vinden het seksistisch en niet meer van deze tijd. Parool plaatste een ingezonden brief waarin een lezer haar onvrede uitte en de Volkskrant was ook niet over de campagne te spreken.

Terug naar Magioni.

De groentepizzagigant, die ook bloemkoolbodems maakt, lift mee op de ophef en maakt via online een statement. ‘Bloemenkolen met tieten vergelijken? Te simpel’, schrijft Van Essen. ‘Als een modern bedrijf kunnen wij niet accepteren dat in 2019 vrouwen worden vergeleken met bloemkolen. Wij zijn meer dan dat. En trouwens, iedereen weet: voor de lekkerste bloemkolen moet je bij mij zijn.’

Aan de reacties te zien wordt deze campagne wél met open armen ontvangen door het publiek. 

De socialmediacampagne heeft het merk zelf bedacht. Het is overigens niet zo dat de posters daadwerkelijk in het straatbeeld verschijnen. 

Reacties: 4

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Danielle Brons
Respect! ✌🏼#manonvanessen #magioni
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Danielle Brons
Respect! ✌🏼#manonvanessen #magioni
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Joep
Wat een storm in een glas water. Iedereen valt weer over elkaar om te laten hoe pc ze zijn. Vind het een strakke opvallende reclame die behoorlijk effectief is. Grappige knipoog naar de "sex reclames van vroeger"

En dan een slappe reactie, "iedereen weet dat je vrouwen niet kan vergelijken met bloemkolen". Klopt als een bus... waarom doe je dan zo moeilijk? En waarom ga jevervolgens zelf een bloemkool op een vrouw shoppen?

In zeg 2:0 voor NY Pizza en Natwerk
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bars
Waarom is het alleen een post niet eens op de instagram van het merk? Als je er echt achter staat doe dan een echte Abri.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie