Met een muziekje dat wel erg lijkt op 'Je t'aime moi non plus' en de vraag of je ook zo'n zin hebt in hete bloemkolen introduceert New York Pizza zijn eigen pizza met bloemkoolbodem. Het merk gaat als eerste pizzaketen in Nederland deze nieuwe pizza thuisbezorgen.
Voor de campagne ging New York Pizza na een pitch de samenwerking met Natwerk aan.
In aanloop naar de campagne werden bloemkoolstickers over billboards en abri’s met bh’s en bikini’s geplakt. Zo werd de link tussen borsten en bloemkolen gelegd, zoals André van Duin dat 30 jaar geleden ook deed. Wie op zoek is naar een diepere betekenis achter de actie kan daar meteen mee stoppen: het jaagt de campagne gewoon aan.
Naast de plakactie en de tv-commercials zet New York Pizza in op out of home en social met een doorvertaling van de commercial en stickers op Instagram. In de Bijbelbelt werden de abri’s van de campagne geweigerd.
'We kunnen uitweiden over de voordelen van deze nieuwe bodem, maar daar zit niemand op te wachten. Daarom leggen we de nadruk niet op dat er 37 procent bloemkool in zit. Of dat de bodem minder calorieën bevat. We zijn New York Pizza, dus het moet fun zijn, het moet opvallen', zegt marketingdirector Joost Geurtsen.
Credits:
Creatie/concept: Natwerk
Productie film/fotografie: Natwerk
Sound: ParkStudio
Post Productie: The Compound
Reacties: