PHNX brengt ode aan creativiteit als aanjager van verandering

Dit jaar geen Cannes Lions, maar wel PHNX, een eenmalige, gratis, online award show als ode aan creativiteit. Inzenden kan nog tot 15 juni.

PHNX 'viert' het creatieve werk in deze b(iz)arre tijden

The AdForum PHNX Tribute - zoals het evenement voluit heet - is geïnitieerd door AdForum, tevens organisator van de Epica Awards, om de marketingcommunicatie industrie in deze bijzondere tijd een hart onder de riem te steken. PHNX is een gratis, eenmalige, online award show als ode aan creativiteit, met inmiddels 339 internationale juryleden (and counting). De naam verwijst uiteraard naar de mythe over de vuurvogel Feniks die uit zijn as herrijst.

Philippe Paget, CEO Maydream (het bedrijf achter AdForum en Epica Awards): 'Ondanks de crisis geloven wij dat deze industrie creativiteit moet vieren als symbool van wederopstanding en uit respect voor de community - om het beste werk van de afgelopen 12 maanden wel zichtbaar te maken.'

Inzenden - in 25 categorieën - kan tot en met maandag 15 juni aanstaande en de winnaars van de gouden, zilver en bronzen PHNX Feathers worden op 9 juli bekendgemaakt.

Nederland levert 16 juryleden, onder wie Bert Hagendoorn, Diederik van Middelkoop van Amp.Amsterdam, Kalle Hellzen (180 Kingsday), Sebastiaan Scheer (Mediamonks), Keith Kornson (Ronin Amsterdam), Patrick van Haperen (L.O.V.E.), Rolf Coppens (GRRR), Rey Andrade (72andSunny) en Laura Van Horssen van VICE/Virtue Netherlands.

Advertentie
advertisement
De visuele identiteit van PHNX is van het Nederlandse ontwerpbureau Addikt
De visuele identiteit van PHNX is van het Nederlandse ontwerpbureau Addikt

Plaats als eerste een reactie

Advertentie