Specsavers haalt ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan…’ weer terug

De afgelopen drie jaar was de bekende slogan niet te horen.

Dat is je koffie
Specsavers

De slogan ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan…’ keert terug, wat Specsavers betreft ‘met een moderne upgrade’. Los van de commercial, die nu op televisie te zien is, is in de campagne een belangrijke rol weggelegd voor social media. De campagne is speciaal gelokaliseerd voor de Noord-Europese markt en kent meer ingebouwde aanbiedingen.

In de lange commercial (hoewel maar 15 seconden), is de slogan overigens niet te horen. Wel leesbaar in beeld:

Gratis standaard varifocale glazen bij elk montuur vanaf €89

In de korte add-on zit de slogan wel prominent:

Was nou maar naar Specsavers gegaan

Er zijn twee versies. De versie hieronder is die met sippe Roos, die van een brownie zit te eten, die helemaal niet van haar is.

Gratis zonnebril op sterkte

Merk verwaarloosd

Volgens Pia Niemann, marketing director voor Specsavers Noord-Europa, heeft het merk de laatste tijd weinig gedaan aan merkondersteuning. 'Onze communicatie heeft al een tijdje een duidelijke focus op onze aanbiedingen. Daarom is het tijd om "Was nou maar naar Specsavers gegaan" opnieuw te activeren - maar wel met een meer eigentijdse, regionale interpretatie.'

Dit moet Specsavers helpen bij het communiceren van de commerciële aanbiedingen en vooral bij het voortbouwen op de sympathie van het Specsavers merk.

Tv versus de socials

Niemann oordeelt dat tv nog steeds essentieel is om consumenten te activeren en om als merk top of mind te blijven. 'Daarom hebben we een reeks nieuwe tv-commercials voor de reboot geproduceerd. Echter, ook social media is tegenwoordig key om het publiek erbij te betrekken. Hoewel onze slagzin zelf ouder is dan social media, leent het concept zich uitstekend om hier op digitale media op een creatieve manier mee aan de haal te gaan.'

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie