Campagne van de dag: 'Toetjestoeter!'

Mona, Campina en Optimel slaan de handen ineen om het 'gezelligste moment van de dag' te vieren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De merken van FrieslandCampina Mona, Campina, Optimel en Campina Boer en Land willen met &;ToetjesToeter&; het toetje weer op de kaart zetten. De zuivelgigant zegt dat bij één op de vijf Nederlandse huishoudens dagelijks een toetje op tafel staat. Thomas Gribnau, Portfolio Director Yoghurts & Desserts bij FrieslandCampina: &;Zo’n beetje elke Nederlander is opgegroeid met het eten van een toetje. Als kind vond je het toetje een heerlijk en feestelijk moment, bijvoorbeeld als je zelf yoghurt en vla mocht mengen tot vlaflip. Met deze campagne willen we dit gevoel terughalen en stilstaan bij het toetje als leukste dagelijkse gezinsmoment.&;

In elk van de drie 15 secondencommercials is het feest op het moment dat de ToetjesToeter tevoorschijn komt. De campagne wordt online en in de supermarkt ondersteund. De TV spots worden om en om ingezet van 24 maart tot eind juni.

De campagne is gemaakt door . FrieslandCampina werkt voor de merken Mona Campina Boer en Land met Selmore, voor Campina met TBWA en voor Optimel met N=5. Carien de Bas-van Middelaar, marketing PR Manager bij FrieslandCampina zegt dat de specifieke merken met de reclamebureaus zullen blijven werken als het gaat om specifieke campagnes, innovaties en dergelijke. &;Voor deze campagne waren we op zoek naar het bouwen van het toetjesmoment, over deze vier merken heen. Hierbij hebben we verschillende mogelijkheden bekeken, van spot tot non-spot. En uiteindelijk kwam RTL Concepts met het beste idee, het idee dat het beste aansluit bij onze wensen.&;

In een interview in Adformatie (28-2 jl.) zei Frenkel Denie dat de toegevoegde waarde van bureaus en creatieven in de toekomst ligt in &;samenwerken binnen een netwerkmodel&;. Denie is inmiddels niet meer verantwoordelijk voor de marketing binnen FrieslandCampina Branded Netherlands. Hij is onlangs verantwoordelijk gemaakt voor de internal marketing Consumer Products Europe, Middle East & Africa, zo zegt De Bas-van Middelaar.

 

Credits:
Verantwoordelijk bij FrieslandCampina: Thomas Gribnau en Carien de Bas-van Middelaar
Geproduceerd door RTL Concepts
Creatie: Tom Schoufs
Regisseur: Shariff Nasr
Productie: Steven Rijkhoff, Simone Bruyn, Bernard Wiekmeijer, Aviva Kasteleyn

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie