Cannes 2008: Nederland 20x op shortlist Film

Nederlandse bureaus zijn 20 keer vertegenwoordigd op de shortlist Film die vanmiddag tijdens het Cannes Lions festival werd bekendgemaakt. Dit is minder dan de 27 shortlistvermeldingen van vorig jaar waar 6 Leeuwen uit voortkwamen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wieden+Kennedy Amsterdam is met 7 inzendingen het vaakst vertegenwoordigd gevolgd door DDB dat het met 4 wederom goed doet.

Het overzicht van Nederland ziet er als volgt uit (productiemaatschappijen tussen haakjes):

Wieden+Kennedy
‘Can’t drink’, ‘Liar’ en ‘Brain’ voor Coca-Cola (Passion Pictures/Against all odds)
‘Addicted’ en ‘Not a runner’ voor Nike (MJZ/Between the eyes)
‘Happiness factory’ en ‘New world of Coke’ wederom voor Coca-Cola (Psyop)

DDB
‘Verborgen variant’ en ‘Extra stuk Volkswagen’ voor Volkswagen (Atmosfar/Czar))
‘Ambulance’ en ‘Burgemeester’ voor Centraal Beheer Achmea (Stink/Christel Palace)

N=5
‘Windmolen’ voor Nuon (Nozon)
‘Goeiemoggle’ voor KPN (vertaald als ‘Good moron’) (Bonkers)

TBWA\Neboko
‘Szzzpeaker’ voor McDonald’s (25FPS)
‘Hotelkamer’ voor Tempo Team (Czar)

Selmore
‘Kantoor’ voor New York Pizza (Comrad/Notcom)

S-W-H
‘Pizza promise’ voor Domino’s (Cake)

Ubachs Wisbrun/JWT
‘Pool festival’ voor Andrelon (HazazaH)

180 Amsterdam
‘Dream big campaign’ voor Adidas (Christel Palace)

Ogilvy
'Support Birma' voor MTV (Ingestuurd door Amerikaanse productiemij Shilo).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie