Wieden+Kennedy Amsterdam is met 7 inzendingen het vaakst vertegenwoordigd gevolgd door DDB dat het met 4 wederom goed doet.
Het overzicht van Nederland ziet er als volgt uit (productiemaatschappijen tussen haakjes):
Wieden+Kennedy
‘Can’t drink’, ‘Liar’ en ‘Brain’ voor Coca-Cola (Passion Pictures/Against all odds)
‘Addicted’ en ‘Not a runner’ voor Nike (MJZ/Between the eyes)
‘Happiness factory’ en ‘New world of Coke’ wederom voor Coca-Cola (Psyop)
DDB
‘Verborgen variant’ en ‘Extra stuk Volkswagen’ voor Volkswagen (Atmosfar/Czar))
‘Ambulance’ en ‘Burgemeester’ voor Centraal Beheer Achmea (Stink/Christel Palace)
N=5
‘Windmolen’ voor Nuon (Nozon)
‘Goeiemoggle’ voor KPN (vertaald als ‘Good moron’) (Bonkers)
TBWA\Neboko
‘Szzzpeaker’ voor McDonald’s (25FPS)
‘Hotelkamer’ voor Tempo Team (Czar)
Selmore
‘Kantoor’ voor New York Pizza (Comrad/Notcom)
S-W-H
‘Pizza promise’ voor Domino’s (Cake)
Ubachs Wisbrun/JWT
‘Pool festival’ voor Andrelon (HazazaH)
180 Amsterdam
‘Dream big campaign’ voor Adidas (Christel Palace)
Ogilvy
'Support Birma' voor MTV (Ingestuurd door Amerikaanse productiemij Shilo).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!