De lange weg te gaan naar effectieve websites

Een Duits onderzoek bevestigt weer eens dat klantgerichte websites nog steeds eerder uitzondering zijn dan regel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onderzoekers van de Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt concluderen uit hun benchmarkingstudie naar de websites van 47 grote Duitse ondernemingen dat veel aanbieders nog lang niet voldoen aan de basisvoorwaarden voor succesvolle e-commerce. In de studie is vooral gekeken hoe klantvriendelijk en -gericht de onderzochte websites zijn. Bijna alle onderzochte ondernemingen bieden de mogelijkheid tot e-mailcontact aan, maar verdergaande mogelijkheden zijn meestal afwezig. Banken en verzekeraars scoren op dit punt het minst slecht. Veel websites zijn daarnaast te ‘zwaar’ en hebben daardoor te lange laadtijden. Gevolg is dat veel bezoekers vroegtijdig afhaken. Zoals gezegd bieden veel bedrijven e-mailcontact aan, maar dat betekent niet dat bezoekers snel antwoord krijgen op e-mails. Vooral als het om klachten gaat, presteren ondernemingen ver onder de maat. Er wordt zelden binnen 24 uur gereageerd, veel ondernemingen hebben dagen nodig om te antwoorden, veel ondernemingen reageren helemaal niet. Ook op dit punt presteerden banken/verzekeraars en de reisbranche relatief het best.

< SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie