Premium

Dit is de grootste marketingontwikkeling volgens Roland van Kralingen

Welke ontwikkeling bepaalt de komende jaren de richting van marketing? 5 experts geven hun mening in een serie.

Iedereen een Personal Agent


Nu al zijn de keuzemogelijkheden giga. En het aanbod blijft maar groeien. Ook de eisen die we stellen worden hoger en hoger: het moet steeds persoonlijker, origineler en goedkoper. Dit geldt voor nagenoeg alles: van food, media en kleding tot muziek, sport en entertainment. Bovendien leiden veel mensen aan de fear of missing out (de bestaansreden van sociale media) en staan we 24/7 open voor allerhande ideeën en aanbiedingen.

Onbevredigbaar

De mens is immers onbevredigbaar. Het enorme aanbod en onze kritische selectie zullen er voor zorgen dat marketing de komende tien jaar sterk moet individualiseren. Het aanbod zal worden toegesneden op onze persoonlijke wensen en ambities.

Daartoe is wel een nieuw (persoonlijk) massamedium nodig: De Personal Agent.

Een digitale R2D2. Voor iedereen.

Hoe gaat dat werken? Het wordt een app die jouw voorkeur voor zo ongeveer alles in kaart brengt door het je te vragen, door je surf- en koopgedrag in kaart te brengen en je vervolgens te vragen wat je wilt dat Zij (ik denk dat deze app vrouwelijk is) jou telkens voorschotelt. En wanneer. Dus niet wat we nu al kennen: een merk biedt (op jouw verzoek) zijn producten steeds aan via haar site. Nee, het wordt totaal gecentraliseerd. One Agent Will Fit All Your Needs!

Roland van Karlingen is oprichter van vKralingen company en auteur van diverse boeken

Eerdere afleveringen:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie