Fatsoenlijk verzekeren

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen woensdag is in alle stilte live gegaan, de nieuwste verzekeraar van Nederland. Ditzo is een initiatief van , dat daarmee voor het eerst het directe kanaal betreedt.

Maar Ditzo is veel meer dan alleen het nieuwe internetmerk van Fortis. Ditzo gaat de zaken eens heel anders aanpakken .

'Fatsoenlijk verzekerd' is de pay-off van Ditzo. En fatsoenlijk betekent hier: zonder rompslomp, zonder tussenkomst van derden, zonder ingewikkelde voorwaarden en zonder addertjes onder het gras.
Ditzo-oprichters Ronald van Lier en Laurens Leurink spraken een half jaar lang met vele tientallen consumenten en ontwierpen op basis van de wensen, klachten en ergernissen die ze hoorden een totaal nieuw concept. Van Lier: "Met Ditzo gaan we de nieuwe standaard in de markt neerzetten."

Nou hebben we dat natuurlijk vaker gehoord in verzekeringsland, maar we hebben het eigenlijk nog nooit echt gezien. Vraag een toevallige voorbijganger hoe hij over verzekeraars denkt, en de emoties op zijn gezicht liggen waarschijnlijk ergens tussen ergernis/woede en onmacht/frustratie. We zijn met z'n allen over het algemeen niet erg te spreken over onze financiële dienstverleners. En terecht, daar hebben ze het tenslotte zelf naar gemaakt.

Ditzo wacht dus een behoorlijke kluif om dit wantrouwen weg te nemen. Maar daarin ligt volgens hen ook juist de grootste kans. "We zullen verzekeringsland eens behoorlijk wakker schudden. Hoe? Door te breken met een groot aantal conventies, door ECHT naar onze klanten te luisteren, en door daar dan ook iets met te DOEN!"

Waar uit zich dat dan in? Allereerst in het opnemen van een op de website, waarin Ditzo stelt WEL verantwoordelijk te zijn voor alle informatie op de site. Erg verfrissend tussen alle slappe disclaimers die je altijd overal tegenkomt (overigens is hierover een aardige discussie te volgen op ).

Maar dat is natuurlijk slechts een klein begin. De echte 'vernieuwingen' zullen volgens Ditzo in de producten zelf zitten. Zo val je als klant van Ditzo nooit meer terug in je no-claimkorting, ongeacht het aantal schades dat je hebt. En dus kan je ook kleine schades gerust melden. 'Logisch', vinden ze bij Ditzo. 'Daar heb je tenslotte toch een autoverzekering voor?'

Naast deze bonusgarantie biedt Ditzo nog een aantal op haar autoverzekering. Zo garanderen ze dat je bij total loss voldoende uitgekeerd krijgt voor een vergelijkbare auto, hebben ze een gratis haal- en brengservice en regelen ze als het even kan ook de schade van de tegenpartij. Klinkt al met al veelbelovend, maar het blijft natuurlijk afwachten wat er in de praktijk van terecht komt. We hebben het tenslotte wel over een verzekeraar ?

Ditzo heeft nog een paar weken de tijd om de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten. Er is bewust gekozen voor een 'soft launch', om zo eventuele problemen en kinderziektes nog op te kunnen lossen. Eind november eindigt deze 'publieke beta' en gaat de massamediale introductie van start. Dan zal de consument voor het eerst echt kennis maken met Ditzo.

En dan zullen we zien of de verzekeringswereld ECHT gaat veranderen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie