Wat hebben co-creation, crowdsourcing en open innovation gemeen (anders dan dat het noemen van deze drie hot topics in één zin gegarandeerd veel traffic oplevert)? Dat het de hippe varianten zijn van iets dat we al veel langer kennen: de ideeënbus. Te kort door de bocht? Misschien, misschien niet ...
Dat de muziekindustrie nooit meer hetzelfde zal zijn weten we inmiddels allemaal wel. Misschien dat de industrie er zelf nog wat moeite mee heeft, maar laten we eerlijk zijn, het is toch wel duidelijk welke kant het op gaat, niet? Muziek is gratis, of je er nu blij mee bent of niet. Sommigen proberen het angstvallig tegen te houden, anderen gaan er al vol in mee. Maar als muziek gratis is, wie betaalt er dan … ?
Oasis. Je vindt ze vreselijk of je vindt ze fantastisch, en dan heb ik het natuurlijk over hun muzikale kwaliteiten. In ieder geval hadden ze afgelopen jaar rond de release van hun nieuwe album voor de verandering eens een leuke manier gevonden om de publiciteit te zoeken.
De oplettende youtube gebruiker (of twitteraar) heeft ze al gespot: de TV commercials van Ditzo.
Internet. Soms word ik er doormoe van. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een absolute netfreak en kan me geen leven voorstellen zonder, maar er is zoveel van.
Daar waar de platenmaatschappijen over het algemeen weinig positieve gevoelens op kunnen brengen voor P2P netwerken, blijkt dat sommigen onder hen inmiddels verder kijken dan hun spreekwoordelijke neus lang is.
Vroeger maakte Philips dingen beter. Tegenwoordig maken ze dingen mooier. En daar worden ze steeds beter in.