Hypotheekadvies van kantoor naar internet

Het (mobiele) internet wordt voor steeds meer consumenten de start van productvergelijking. De tijd is daardoor rijp voor innovatief aanbod. Zoals online hypotheekadvies. Sinds 1 januari wordt het geboden door financiële dienstverlener eyeOpen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het online advies van eyeOpen kan worden verkregen voor een lager bedrag dan in de traditionele markt en op basis van álle beschikbare hypotheken. Volgens ceo Diederick van Thiel wordt gebruik gemaakt van een 'objectieve vergelijking van honderden hypotheekproducten en tientallen aanbieders.'

Het hypotheekadvies is gebaseerd op beschikbare hypotheken en regelgeving. Ook de ervaringen van honderden hypotheek-experts en klanten worden in het digitale advies meegewogen. Op dit moment zijn 336 producten van 32 aanbieders met duizenden varianten en productvoorwaarden uit de markt opgenomen in het systeem.

Sinds 7 januari is het online hypotheekadvies van eyeOpen beschikbaar voor starters. Voor mensen die al een hypotheek hebben, komt later dit jaar een online advies beschikbaar. De eerste maanden biedt eyeOpen het advies met hoge korting aan in ruil voor feedback op de geboden dienst. Het doel daarvan is volgens Van Thiel om deze adviesmarkt snel definitief te doorbreken.Volgens Professor Van Raaij, hoogleraar economische psychologie aan de Universiteit van Tilburg, past de nieuwe vorm van hypotheekadvies in het huidige tijdsbeeld: 'Er is plek voor online aanbieders, want de schroom bij consumenten om online ook dít soort producten te kopen, neemt snel af.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie