KLM zegt contract met PMSvW/Y&R op

In het kader van het wereldwijde programma van kostenreducties heeft KLM het contract met PMSvW/Y&R opgezegd, meldt het weekblad Adformatie morgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft volgens een woordvoerder van KLM te maken met het feit dat PMS 'op basis van fixed fee/uren' werkt. KLM wil voortaan met al zijn bureaus op projectbasis werken. Dat geldt in Nederland al voor de relatie met Mediaedge:cia, TBWADirect Company, ACA/Jes en Lost Boys.
Woordvoerder Youssef Eddini van KLM zegt dat 'het blauw en de zwaan' in de campagne gehandhaafd blijft. 'Maar PMS zal in de toekomst moeten concurreren voor nieuwe projecten.' Er kunnen namelijk andere bureaus en/of studio's aan de bureaupool worden toegevoegd, aldus Eddini. De bedoeling is ook dat KLM meer zelf aan marketingcommunicatie zal gaan doen, via de inschakeling van eigen databanken.

In het kader van de reorganisaties gaat KLM in de oekomst meer kiezen voor een decentrale aanpak van de marketingcommunicatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie