#lekkersociaal #36: Twitter Moments en een mogelijk Snapchat product?

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Twitter Moments dat naar Nederland komt, het mysterie rond de merkwaardige samenwerking van Snapchat en de nieuwe iPhone oortjes.

Volg nu ook leuke momenten in Nederland

In Amerika en Engeland is het al volop in gebruik en binnenkort kunnen alle Nederlandse Twitteraars er ook gebruik van maken;  Say what? Het is een functie van Twitter waarmee je gemakkelijk op de hoogte kan blijven van veelbesproken gebeurtenissen zonder veel accounts te hoeven volgen. Neem de Olympische Spelen in Rio dit jaar. Over de hele wereld werd hierover getweet, en alles bijhouden is onmogelijk. Twitter bundelde de belangrijkste en leukste tweets over de Olympische Spelen in één Moment. Wanneer je het Moment bekijkt zie je een samenvatting van al deze berichten en kan je er lekker snel doorheen swipen. Twitter heeft zelf een aantal Moments over verschillende onderwerpen die je kan volgen, maar het is ook mogelijk om je eigen Moment te maken en te blijven updaten met nieuwe Tweets, Vines, GIFjes, foto’s en video’s. Op deze manier maak je je eigen verhaal, een beetje zoals bij Snapchat en Instagram Stories. Binnenkort wordt Moments ook beschikbaar voor bedrijven. De eerste Nederlandse bedrijven hebben al hun Moments kunnen maken. Neem een kijkje op het Twitter account vanen krijg een voorproefje van Twitter Moments.

Rumour has it...

Er gaan al een tijdje geruchten dat bezig is met het creëren van een hardware product. Maar sinds ze lid zijn geworden van de Bluetooth Special Interest Group lijkt het erop dat het meer dan geruchten zijn. De Bluetooth Interest Group bestaat uit enkel hardware fabrikanten en werkt met bedrijven als Intel en Apple. In combinatie met het spotten van CEO Evan Spiegels met een ‘bijzondere’ camerabril kunnen we niet anders zeggen dan dat ze bezig zijn met het creëren van een soort bril. Maar wat voor bril? The Financial Times denkt dat ze bezig zijn met een bril voor augmented reality (AR). We hebben AR natuurlijk allemaal ‘in action’ gezien bij Pokémon Go, die maakte al eerder gebruik van software die de realiteit met de virtuele wereld verbindt. Snapchat doet natuurlijk al zoiets met de Snapfilters waar we allemaal van zijn gaan houden. Het product staat dus niet ver van het ouwe Snapchat af. Ondanks de ‘tekens’ blijven het geruchten en moeten we afwachten of hardware echt de toekomst wordt voor Snapchat. Tof lijkt het ons wel. 

We zijn inmiddels aangekomen bij iPhone nummer 7!

Gisteren werd de nieuwe , samen met de Apple Watch 2 met GPS, aangekondigd op het Apple media-evenement in San Francisco. Iedereen was natuurlijk benieuwd naar de nieuwe snufjes die Apple voor ons in petto heeft, en ze hebben ons niet teleurgesteld. Het nieuwe toestel is verkrijgbaar in twee nieuwe kleuren en is voor het eerst water- en stofbestendig. Maar dit is lang niet de grootste verandering. De nieuwe iPhone 7 heeft namelijk geen koptelefoon ingang, best gek voor een apparaat dat is voortgekomen uit de iPod. Maar hier heeft Apple natuurlijk wat op bedacht, namelijk de AirPods. Dit zijn draadloze oordopjes die via bluetooth met de iPhone verbinden. Nooit meer gezeur met draden die in je broekzak in de knoop raken. Nu is de vraag of de oortjes een succes worden en of het helemaal weglaten van de koptelefoon ingang wel een goeie zet is van Apple, dit zullen we uiteindelijk wel zien als de iPhone 8 uitkomt. Voor de Apple gebruikers die het toch fijn vinden om de oude vertrouwde oortjes aan een draad te blijven gebruiken is er een oplossing. Er is een kabeltje verkrijgbaar die via de adapteringang een koptelefooningang creëert. Geen man overboord dus. 

Inmiddels valt ook heel Twitter over de oortjes.  

Zo, wij hebben de belangrijkste updates voor je gecovered. Je hebt nog alle tijd om de informatie te verwerken aangezien het nog wel even duurt voordat al deze ontwikkelingen in Nederland beschikbaar zijn. 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie