Premium

Marketeers solliciteren zich na zomer een slag in de rondte

Het aantal gestarte sollicitaties neemt in de breedte toe, maar marketeers spannen de kroon.

Oriënteren op een nieuwe baan, en – daaropvolgend – solliciteren op een nieuwe baan kent van oudsher twee piekmomenten: in het begin van het jaar en in september. Volgens carrièreplatform Monsterboard hebben mensen na een periode van vakantie en rust tijd gehad om na te denken over hun werk en carrière. Monsterboard: ‘Ze zitten dan vaak vol goede voornemens om een nieuwe baan te gaan zoeken.’

Bekijken
In 2017 is de septemberpiek echter hoger dan in 2016. Monsterboard wijt dat onder meer aan het aantrekken van de arbeidsmarkt. Het aantal vacatures dat werd bekeken op Monsterboard (ook op de mobiele applicatie Monster app) steeg in september met 37 procent ten opzichte van september en zelfs met 51 procent ten opzichte van juli. Onder marketeers is de stijging echter een stuk hoger, functies in de categorieën marketing – product- en brandmanager werden in september 70 procent vaker bekeken dan in augustus en zelfs 73 procent meer dan in juli. In 2016 was die stijging ten opzichte van augustus en juli een stuk bescheidener; 9 tot 17 procent.

Sollicitatiestarts
Het aantal sollicitatiestarts was onder marketeers ook een stuk hoger dan gemiddeld. Was de plus bij ‘alle vacatures’ zo tussen 28 en 36 procent, bij marketingfuncties werd 53 procent meer gestart met een sollicitatie in vergelijking met de zomermaanden.

Monsterboard juicht de sterke toename van sollicitaties door marketeers van harte toe. ‘Er liggen volop kansen op de huidige arbeidsmarkt. En een betere toekomst hebben kandidaten zelf in de hand.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie