Marktonderzoek: 'Cool business, hot issues'

Speelde marktonderzoek zich zo’n 15 jaar geleden nog vooral af in de fmcg - nu gaat het over alle sectoren. Incidentele projecten hebben veelal plaatsgemaakt voor regelmatige tracking; beschrijvend generalistisch onderzoek ruimen het veld voor voorspellend en specialistisch onderzoek, en marktonderzoek is geïnternationaliseerd. Eén van de ‘hot issues’ daarbij is natuurlijk onderzoek via het web.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vele malen sneller en gemakkelijker dan traditioneel onderzoek, maar daar schuilt ook een gevaar. ‘Iedereen met een laptop kan claimen dat ‘ie onderzoek doet’, zei Jürgen Schwoerer van Esomar tijdens ‘Refreshing Research. Cool business, hot issues’, het eerste congres van de MarktOnderzoekAssociatie.

Lees meer in

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie